سرکنسول آمریکا در اسکندریه ؛

واشنگتن کانال‌های ارتباطی با سلفی‌ها و دیگر گروه‌ها و احزاب سیاسی دارد

کاندتس بوتنام در پاسخ به سوالی درباره نامزدی عبد الفتاح السیسی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: واشنگتن با هر فردی که ملت مصر آن را انتخاب کند، تعامل خواهد داشت. وی اشاره کرد که واشنگتن کانال‌های ارتباطی با سلفی‌ها و دیگر گروه‌ها و احزاب سیاسی دارد اما از اخوان المسلمین جانبداری نمی‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المصریون، بوتنام که بزودی منصب خود را ترک و مسئولیت دفتر امور مصر در وزارت خارجه آمریکا را بر عهده خواهد گرفت، تاکید کرد که واشنگتن از اخوان‌المسلمین و دیگر گروه‌های سیاسی در مصر و یا هر کشور دیگری حمایت نمی‌کند بلکه نسبت به همه آنها بی‌طرف است.

وی اشاره کرد که واشنگتن کانال‌های ارتباطی با سلفی‌ها و دیگر گروه‌ها و احزاب سیاسی دارد اما از اخوان المسلمین جانبداری نمی‌کند.

وی افزود که آمریکا هر گونه اقدامات خشونت‌آمیز و تروریستی را محکوم می‌کند و در همین رابطه، کشته شدن نیروهای ارتش و پلیس مصر را تسلیت گفت.

وی اشاره کرد که در جریان برگزاری همه پرسی قانون اساسی از 46 حوزه انتخاباتی در اسکندریه بازدید کرده است و وظیفه وی تنها نظارت بر همه پرسی بوده است.

سرکنسول آمریکا در اسکندریه از دولت انتقالی مصر خواست تا مطابق با متن قانون اساسی، به اعطای آزادی‌ها عمل کند همچنانکه پذیرش اعتراضات نشانه قدرت است نه ضعف.

وی اشاره کرد که آنچه در 30 ژوئن رخ داد، دموکراسی فراگیر بود و ما شاهد حضور همه طبقات، طایفه‌ها و اقشار مختلف با گرایش‌ها و اعتقادات متفاوت بودیم و افزود: احتمال تغییر موضع واشنگتن در قبال اعطای کمک‌های نظامی به مصر پس از تکمیل دستاوردهای مربوط به نقشه راه امکانپذیر است.

بوتنام همچنین تاکید کرد که تعیین کاردار آمریکا در سفارت قاهره و نیز تعیین مسئول اداره امور کنسولگری این کشور در اسکندریه، نشانه کاهش سطح دیپلماتیک در مصر نیست و این اقدامات با توجه به شرایط بوده و در صورت تغییر شرایط این وضعیت نیز تغییر خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار