زنجان/

وجود معادن غنی در زنجان بستر ساز توسعه این استان

255 معدن در استان زنجان با ظرفيت بيش از 7 ميليون تن در سال وجود دارد كه از اين ميزان، تنها 5/3 ميليون تن در سال استخراج مي گردد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛استاندار زنجان  گرانيت غرب وجود معادن رابرای استان بسیار ارزشمند دانست  و گفت: در استان زنجان 29 ماده معدني شناخته شده داريم كه از اين تعداد، برخي از مواد معدني استان در كشور بي نظير مي باشد.

 انصاري افزود : استان زنجان در مجاورت استانهايي كه معادن سنگ هاي زينتي فراواني دارند قرار گرفته و امكان انتقال سنگهاي معدني اين استانها به زنجان جهت فرآوري، هزينه هاي كمتري دارد و از نظر اقتصادي به صرفه خواهد بود لذا صنعت بهينه سازي و فرآوري سنگهاي معدني و زينتي در زنجان از موقعيت مناسبي برخوردار است.

 وي به وجود منابع غني و نيروهاي متخصص در صنعت معادن سنگ در استان زنجان اشاره نمود و تصریح كرد: امروزه در دنيا از سنگهاي معدني علاوه بر استفاده تزئيني، كاربردها و استفاده هاي ديگري مي شود، لذا مي توان با تنوع بخشي به توليدات محصولات معدني، استان زنجان را بعنوان استان نمونه كشوري معرفي كرد.

 استاندار زنجان توسعه واحدهاي پائين دستي و فرآوري سنگهاي معدني را موجب خلق ارزشهاي جديد در حوزه توسعه صنعتي استان دانست و اظهار کرد : مديران و مسئولين استاني بايد در راستاي تكميل و توسعه زنجيره ارزش سنگهاي استان، تامين منابع مورد نياز اين حوزه را در اولويت قرار داده و بصورت جدي برنامه ريزي نمايند .

انصاری به واگذاري 240 هكتار از مجموع 280 هكتار وسعت زمين هاي شهرك صنعتي شماره 2 اشاره نمود و ادامه داد : از مجموع واحد هاي واگذار شده تنها 30 درصد اين زمين ها ساخته و به بهره برداري رسيده اند

 وی خاطر نشان  کرد : بايد قبل از واگذاري زمين به سرمايه گذاران، از توانايي آنها در بهره برداري و اجراي پروژه، اطمينان كامل داشته و پس از واگذاري نيز بايد حمايتهاي جدي تر از اين طرح ها انجام شود/ش ك.


 

 

 

برچسب ها: معادن ، غنی ، توسعه ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.