طرح اصلاحات رفاهي-بهداشتي اوباما عامل افرايش بيکاري است

بر اساس گزارش دفتر بودجه سنا، که نهاد فراحزبی است، طرح اصلاحات رفاهی-درمانی اوباما موجب رشد بیکاری می شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازسی ان ان؛ هر چند رئیس جمهور آمریکا از هر موقعیتی برای دفاع از طرح اصلاحات رفاهی-درمانی خود استفاده می کند، اما کاخ سفید در برابر انتقادها خود را در موضع تدافعی احساس می کند. بر اساس گزارش تازه دفتر بودجه کنگره آمریکا، طرح اوباما موجب رشد بیکاری می شود. نتایج این گزارش جمهوری خواهان را در انتقاد شدید از طرح شجاع تر کرده است. میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، درباره گزارش کمیته بوجه می گوید:«از نظر آنهایی که علاقمند به افزایش فرصت های شغلی در آمریکا هستند، این طرح چیز زیبایی نیست.»
بر اساس گزارش دفتر بودجه مردم آمریکا برای باقی ماندن در فهرست واجدین شرایط دریافت یارانه های درمان و فدرال می بایست یا اصلاً کار نکنند و یا ساعاتی اندک به کار اشتغال داشته باشند. دیگر عامل رشد بیکاری مجاز شدن افراد به خرید بیمه به جای تکیه بر کارفرماست. بر اساس گزارش دفتر بودجه دو عامل فوق سبب کاهش دو میلیونی نیروی کار در سال 2017 ودونیم میلیونی در 2024 می شود.
مقامات کاخ سفید می گویند برآوردهای دفتر بودجه ناقص است و طرح اصلاحات رفاهی-درمانی فرصت های شغلی بیشتری ایجاد می کند. جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، در پاسخ سوال خبرنگار سی ان ان که در این طرح در ازای اشتغال برخی، عده ای دیگر بیکار می شوند، یعنی گروهی برنده و گروهی بازنده اند، گفت:«امکان استفاده از بیمه درمانی چیزی بد و منفی نیست.»
از دیگر یافته های گزارش دفتر بودجه ثبت نام کمتر از حد انتظار شهروندان تا پایان زمان مجاز ثبت نام است. بر این اساس تا پایان ماه مارس و خاتمه زمان ثبت نام به جای هفت میلیون متقاضی پیش بینی شده تنها شش میلیون ثبت نام انجام داده اند.
کاخ سفید در واکنش به انتقادها مدعی است، کسری بودجه در سال جاری میلادی از1400 میلیارد در سال 2009 به 514 میلیارد کاهش می یابد که کمترین رقم از 2007 تا امروز است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار