المپيک زمستاني سوچی

سوچی هنوز آماده المپیک نیست

روز جمعه مراسم افتتاحیه در سوچي برگزار می شود تا رسما بازی های المپیک 2014 شروع شود، اما وضعیت هتل ها و فضای شهر هنوز برای این شروع آمادگی ندارد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، سوچی آماده نیست. روز جمعه مراسم افتتاحیه را برگزار می کنند تا رسما بازی های المپیک 2014 شروع شود، اما وضعیت هتل ها و فضای شهر هنوز برای این شروع آمادگی ندارد. تنها جایی که حس می کنی المپیکی در راه است، فرودگاه است؛ جایی که ورزشکاران با لباس هایشان، هیجاناتشان و.... سر ذوقت می آورند.

روس ها ترجیح داده اند در سطح شهر تبلیغات چندانی نکنند. بیرون فرودگاه حلقه های المپیک تنها نشانه ای برای معرفی شهر میزبان بازی ها است. اتوبوس هایی که ورزشکاران و بقیه مهمان ها را از فرودگاه به هتل ها می برد و آرم بازی ها را دارند و راهنماهایی که با لباس هایی یک شکل سعی می کنند، به مسافران اطلاعات بدهند، به کمک این حلقه ها آمده اند.

در سوچی تنها زبانی که به کارت می آید، زبان ایما و اشاره است. کمتر کسی را پیدا می کنی که زبان انگلیسی بلد باشد. حتی راهنماهایی هم گذاشته اند، به جز روسی زبان دیگری نمی دانند تا حدی که حتی اعداد را هم باید با انگشتان دستت باید نشان دهی. دردسر دیگر نوساز بودن هتل هاست. خیلی از راهنماها حتی اسم هتل ها را نمی دانند و باید ساعت ها علاف شوی تا یکی پیدا شود و آدرس درست بدهد.

هتل ها هم وضعیت خوبی ندارند. چه داخل شهر و چه در هتل هایی که در ارتفاعات هستند، نشانه هایی از آماده نبودن را می توانی ببینی. نردبان ها، سطل های رنگ، بقایای گچ کاری و .... اتاق هایی که هنوز نیاز به تجهیزات دارند، شگفت زده ات می کند. در هتلی که خبرنگاران اسکان داده شده اند، اینترنت و تلفن مشکل اصلی است. اتاق ها نه اینترنت دسترسی دارد و نه به تلفن. خبرنگاران مجبورند در لابی هتل کارهای خبری شان را انجام بدهند. تا بعد از ظهر امروز هم که از تلفن خبری نشده. این نواقص روس ها را مجبور کرد تا امروز درکنفرانس مطبوعاتی عذرخواهی کنند. کارکنان هتل هم سعی می کنند با عذرخواهی های پی در پی و کمک هایی که به مسافران می دهند، این کمبودها را جبران کنند. تنها چیزی که در سوچی راضی کننده است، امکانات گرمایشی است. سوچی به خاطر نزدیک بودن به دریا، سرمای کشنده مسکو و دیگر شهرهای سرد روسیه را ندارد با این حال هوای گرم اتاق ها بیش از حد انتظار است. روس ها برای این بازی ها 51 میلیارد دلار هزینه کرده اند تا سوچی گران ترین المپیک تا به امروز لقب بگیرد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: سوچی ، المپیک ، زمستانی ، آمادگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار