رئيس انجمن صنفي جايگاهداران سي ان جي كشور گفت: با اختصاص درآمد حاصل از فروش سی.ان.جی سالانه مي توان يك فاز پارس جنوبي را به بهره برداري رساند.

اردشير دادرس در گفتگو  با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، از درآمد 25درصد سی.ان.جی به شركت ملي گاز خبر داد  و گفت: درآمد سالانه جایگاه‌ها 2500 میلیارد تومان است که می توان با آن یک فاز پارس جنوبی را توسعه داد.

وی توصیه کرد که با اختصاص درآمد حاصل از فروش سی.ان.جی به توسعه پارس جنوبی امکان توسعه صنعت سی.ان.جی را فراهم شود. 

دادرس از فراری بودن بخش خصوصی برای حضور در صنعت سی.ان.جی خبر داد و گفت: به همین دلیل ساخت جایگاه‌ها به صورت نیمه تمام رها شده است و برنامه ساخت 2550 جایگاه سی.ان.جی تا سال 91 محقق نشد.

رئيس انجمن صنفي جايگاهداران سي ان جي كشور با اشاره به این‌که گاز می تواند هم محور توسعه و هم محور درآمدزایی باشد یادآور شد: در صورتی که به گاز به عنوان یک منبع درآمد نگاه شود بزرگترین بی تدبیری صورت گرفته است.

دادرس سه مشکل صنعت سی.ان.جی را افزایش نیافتن کارمزد جایگاه داران، پرداخت مالیات بر ارزش افزوده توسط جایگاه داران به جای مصرف‌کننده واختلاف میترینگ جایگاه‌ها عنوان کرد.

وی با بیان این که در صورت افزایش کارمزد جایگاه داران تنها 70 درصد مشکلات این صنعت حل می‌شود گفت: ‌البته پیش از این قرار بود کارمزد جایگاه داران حداقل صد تومان باشد و 60 تا 70 تومان نیز کارمزد ویژه برای نگهداری از کمپرسورهای جایگاه پرداخت شود.

رئيس انجمن صنفي جايگاهداران سي ان جي كشور از گران بودن گاز تحويل به CNG نسبت به بخش خانگي خبر داد و گفت: متاسفانه گرانترين سوخت را به بخش حل و نقل عمومي مي دهيم  بايد در اين زمينه بازنگري اصولي صورت گيرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار