استاندار تهران:

تهران به عنوان پایلوت اجرای طرح کشوری بهبود وضعیت زنان در دولت یازدهم انتخاب شد

همایش استانی «نقش و جایگاه زنان در انقلاب اسلامی با حضور استاندار تهران صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سید حسین هاشمی با توجه به ایام‌الله دهه فجر گفت: مردم از زن و مرد، در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی نقش داشتند و آنچه تهدیدات امنیتی و اقتصادی دشمنان در بیش از سه دهه گذشته را خنثی کرد حضور مردم و تبعیت از امام(ره) و مقام معظم رهبری بود.
 
وی افزود: تقویت تشکل های مردم نهاد بویژه در حوزه زنان می تواند هم به تقویت جایگاه اجتماعی بانوان ایرانی کمک کند و هم ماورای تنش های سیاسی بین دولت ها، بانوی مسلمان ایرانی را به عنوان یک الگو به جهان معرفی کند چرا که دولت‌ها با یکدیگر مشکلات سیاسی دارند، اما سمن‌ها بر خلاف آنها می‌توانند با یکدیگر تعاملات زیادی داشته باشند که در این شرایط از اولویت‌های کاری ما در استان تهران تقویت سمن‌ها است تا جایگاه زنان را در اجتماع ارتقاء دهیم.
 
هاشمی با توجه برنامه‌های استانداری تهران در رابطه با امور بانوان افزود: در استانداری تهران تشکیل شورای مشورتی زنان در دستور کار است و براساس رایزنی های صورت گرفته، تهران به عنوان پایلوت اجرای طرح کشوری بهبود وضعیت زنان در دولت یازدهم انتخاب شد.
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه وظیفه زنان به عنوان نیمی از جامعه سنگین است، گفت: آنان هنوز با جایگاه واقعی خود فاصله دارند از سوی دیگر ما نتوانسته‌ایم جایگاه زنان در ایران را به خوبی به کشورهای دنیا معرفی کنیم و استان تهران به عنوان پیشانی نظام می‌تواند در این مسیر نقش موثری داشته باشد چون اقدامات انجام شده در تهران به عنوان الگو برای سایر نقاط کشور مطرح می‌شود و حتی انعکاس جهانی نیز دارد.
 
هاشمی تاکید کرد: امیدواریم که حضور زنان در استان تهران تقویت شود و هر جایی که امکان حضور آنان وجود دارد دولت از آن استقبال می‌کند و هیچ محدودیتی نداریم.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار