بوشهر/

حجاب پوششی برای حفظ شأن زنان است

امام جمعه بندر ریگ گفت: حجاب یک پوشش فوق‌العاده کامل برای حفظ شأن زنان در برابر هوس‌رانان و انسان‌های مریض است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام عنایت الله هاشمی‌منش پیش از ظهر امروز در همایش ملی حجاب و عفاف در بندر ریگ ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان و تبریک دهه فجر اظهار داشت: حجاب در فرهنگ‌های مختلف  یک امر مطلوب و برعکس آن فرهنگ عریانی یک امر ناپسند است و حجاب یک پوشش فوق العاده کامل برای حفظ شان زنان در برابر هوس‌رانان و انسان‌های مریض است.

وی افزود: مسئله حجاب یک مسئله غیرتی است و حریم امنی برای افراد جامعه است همچنین بی حجابی تعرض و جرات نگاه نامحرمان را فراهم می‌سازد و یکی از اثرات و دلائل جرائم، بی حجابی و جلب توجه دیگران است.

بخشدار ریگ نیز با بیان اینکه دهه فجر فرصت مغتنم بر ای یادآوری و از  نعمت‌های الهی و یکی از این  نعمت‌های بزرگ الهی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است که باید شکرگزار آن باشیم چرا که اگر نتوانیم شکر نعمت‌ها را به‌جا بیاوریم مورد کفران قرار می‌گیرم.

مصطفی بازیاری در مورد مسئله حجاب با اشاره به آیات قرآن تصریح کرد: بالاترین ارزش زن در نزد همسر هنگامی که خود را از دید نامحرمان دور بدارد است و در خانه به کارهای خانه و مراقبت از فرزندان خود بپردازد.

برگزارکننده همایش حجاب و عفاف اداره امور بانوان و اداره آموزش و پرورش بندرریگ و مخاطبان این همایش مسئولان شهرو بانوان فعال در کمیته بانوان بندرریگ بود.

این همایش با برنامه‌های متنوعی از جمله قرائت مقاله، سرود، اجرا و پخش نماهنگ همراه بود،

لازم به ذکر است کمیته امور بانوان بندرریگ نزدیک به 15 سال به صورت مستمر در حال فعالیت است.

محورهای اصلی این همایش بررسی الگوی خاصه زنان، پوشش حجاب فوق العاده زنان، کرامت و عزت نفس زنان و آسیب‌های اجتماعی بود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: بوشهر ، حجاب ، پوشش ، عفاف ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.