تظاهرات‌ فرانسوی‌ها دولت اين کشور را وادار به عقب‌نشينی کرد

به دنبال تظاهرات گسترده فرانسویان حامی شکل سنتی خانواده و ضد همجنس‌گرایی در فرانسه، دولت اين کشور از ارائه لايحه جنجالي خانواده در سال 2014 صرفنظر کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی فرانس دو؛ پس از بروز جنجالی گسترده در فرانسه بر سر مواردی همچون باروری به کمک مراقبت های پزشکی و استفاده از رحم دیگران برای بارداری (رحم اجاره ای)، دولت فرانسه از تصمیم خود مبنی برای کنارگذاشتن آنها از لایحه خانواده خبر داد. دولت فرانسه همچنین اعلام کرد این لایحه در سال دو هزار و چهارده ارائه نمی شود.

این تصمیم در حالی اتخاذ شد که روز شنبه ده ها هزار فرانسوی در حمایت از شکل سنتی خانواده تظاهرات کردند.

"مانوئل والس" وزیر کشور در واکنش به این اعتراضات اعلام کرد در قانون خانواده،  "باروری به کمک مراقبت های پزشکی" و "استفاده از رحم دیگران" وجود نخواهد داشت. دولت با هرگونه اصلاحی در این خصوص مخالفت خواهد کرد.

نخست وزیری فرانسه نیز روز گذشته اعلام کرد دولت این کشور قانون خانواده را در سال 2014 ارائه نمی کند. 

این تصمیم دولت فرانسه با واکنش منفی "سبزها"ی پارلمان فرانسه روبرو شد. آنان از باروری به کمک مراقبت های پزشکی حمایت می کنند.

"نوئل مامِر" در این باره گفت این تصمیم نشانه تزلزل و آسیب پذیری دولت است. دولتی که هر وقت می خواهد به اصلاحاتی واقعی در جامعه مبادرت ورزد، با دستانی لرزان عمل می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار