چهره‌هاي خبر ساز در المپيک سوچي +تصاوير

بازی‌های المپیک زمستانی در سوچی روسیه از 18 بهمن‌ماه آغاز می‌شود. گرچه ورزشکاران حاضر در این مسابقات بین کشور‌های صاحب ورزش‎‌های زمستانی، کاملاً شناخته شده هستند ولی در مقایسه با ستارگان حاضر در المپیک تابستانی شهرت زیادی ندارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،


اکسل لوند اسويندال
نروژ/۳۰ سال/اسکی آلپاین
این نروژی که در المپیک ونکوور هر سه رنگ مدال را گرفت، در سوچی هم از مدعیان اصلی است. اسویندال که دو بار در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ قهرمان کلی رقابت‌های جام جهانی شده، در شش مسابقه اخیر جام جهانی نیز همواره یکی از پنج نفر برتر اسکی سرعت بود. او با قهرمانی در ماده سرعت در سال ۲۰۱۳ تبدیل به تنها اسکی‌باز مرد در مسابقات آلپاین شد که در چهار دوره پیاپی رقابت‌های قهرمانی جهان، قهرمان شده است.

بوده ميلر
آمریکا/۳۶ سال/اسکی آلپاین
با داشتن ۵ مدال المپیک، ۳۳ قهرمانی در رقابت‌های مختلف جام جهانی و ۲ قهرمانی کلی در جام جهانی (۲۰۰۵ و ۲۰۰۸)، پر‌افتخار‌ترین اسکی‌باز آمریکاست. دارنده مدال طلای المپیک ونکوور همچنین یکی از پنج مرد تاریخ جام جهانی اسکی است که توانسته در هر پنج رشته (مارپیچ، مارپیچ بزرگ، سوپر-جی، سرعت و ترکیبی) قهرمان شود. این اسکی‌باز کهنه‌کار که فصل گذشته مشغول مداوای زانوی مصدوم‌اش بود، در سوچی بار دیگر رقابت خواهد کرد.


هنريک لوند کويست
سوئد/۳۱ سال/هاکی روی یخ
نگین تاج المپیک سوچی بدون شک مسابقات هاکی روی یخ مردان است. دروازه‌بان باشگاه نیویورک رنجرز نیز بیش از هر چیز به دنبال تکرار قهرمانی المپیک به همراه سوئد است. او در المپیک زمستانی ۲۰۰۶ تورین توانست سوئد را به دومین قهرمانی‌اش در المپیک برساند. لوندکویست تنها دروازه‌بان تاریخ NHL (لیگ حرفه‌ای هاکی آمریکا) است که توانسته در هر هفت فصل ابتدایی حضورش در این لیگ به رکورد ۳۰ پیروزی برسد.


جوليا منکوسو
آمریکا/۲۹ سال/اسکی آلپاین
طرفدارانش او را «سوپر جولز» صدا می‌کنند. منکوسو امیدوار است تا در سوچی تبدیل به اولین ورزشکار آمریکایی شود که در اسکی‌ آلپاین در سه المپیک متوالی برنده مدال می‌شود. او در المپیک تورین در مارپیچ بزرگ مدال طلا گرفت و در المپیک ونکوور هم در سرعت و هم در ترکیبی برنده مدال نقره شد. 



پاتريک چان
کانادا/۲۲ سال/ پاتیناژ نمایشی
بهترین بخت کانادا برای کسب اولین مدال در پاتیناژ نمایشی مردان. او قهرمان سه دوره مسابقات قهرمانی جهان است.این ورزشکار هنگ‌کنگی تبار اخیراً نه تنها قهرمانی در یک گرند‌پری دیگر را به افتخارات‌اش اضافه کرد، بلکه با هفت امتیاز اختلاف نسبت به نزدیک‌ترین رقیب‌اش رکورد جهان را هم شکست. چان گذشته از پاتیناژ در رشته‌های تکواندو، تنیس، گلف و کوهنوردی هم مهارت دارد.


سارا هندريکسون
آمریکا/۱۹ سال/ پرش با اسکی
پرش با اسکی زنان برای اولین‌بار است که وارد بازی‌های المپیک زمستانی شده و قهرمان جوان مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۳ یکی از شانس‌های کسب مدال طلای آن است. مصدومیت سخت زانو در تابستان موجب شد تا هندریکسون بیش‌تر فصل را از دست دهد، ولی او توانست خودش را به المپیک برساند. این اسکی‌باز متولد سالت‌لیک سیتی ۱۳ عنوان قهرمانی در جام جهانی را در کارنامه دارد.


سيدني کرازبي
کانادا/۲۶ سال/هاکی روی یخ
از ۱۵ سالگی خودش را به عنوان ستاره هاکی روی یخ مطرح کرد. کرازبی در المپیک قبلی با زدن گل پیروزی بخش کانادا به آمریکا در وقت‌های تلف شده، مدال طلای بازی‌های ونکوور را به اردوی تیم‌اش برد. کاپیتان تیم ملی هاکی کانادا در سال ۲۰۰۷ نامزد قرار گرفتن در میان صد چهره تاثیرگذار مجله تایمز بود. او در سال ۲۰۱۰ گران‌ترین قرارداد تاریخ NHL را با شرکت "ریبوک"امضا کرد که سالانه یک میلیون و چهارصد هزار دلار برایش درآمد دارد.


تورا برايت
استرالیا/۲۶ سال/اسنوبورد
برایت که ساکن سالت‌لیک سیتی در آمریکاست، به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی‌اش در سوچی است. او در المپیک ونکوور در بخش "هَف-پایپ" مدال طلا گرفت. او ماه گذشته با اعتراض به تصمیم کمیته ملی المپیک استرالیا، مبنی بر محرومیت ورزشکارانی که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، جنجال زیادی به پا کرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار