حجت‌‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی:

دولت اگر می‌خواهد به رای مردم وفادار باشد باید در مسیر اسلام ناب حرکت کند

وزیر دادگستری گفت: منتخبان مردم و دولت به خوبی می‌دانند که اگر بخواهند به رای مردم و آرمان‌های امام وفادار باشند باید در مسیر حق و اسلام ناب حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی وزیر دادگستری با حضور در مراسم یوم الله 12 بهمن در بهشت زهرا گفت: خدا را شاکریم که در عصر امام خمینی (ره) به این جهان آمدیم و همدم وی شده و با الهامات او زندگی ما شکل گرفت.

وی افزود: اکنون 25 سال از رحلت امام می‌گذرد و رود عزت و افتخار و عظمت کشور ما همچنان تداوم دارد.

وزیر دادگستری ضمن ستایش ایستادگی ملت ایران طی 35 سال گذشته اظهار داشت: امام خمینی(ره) نهضت خود را به نهضت حضرت رسول‌الله تشبیه کرده و مراحل حرکت خود را شبیه به آن نهضت بزرگ اسلامی می‌دانند.

پورمحمدی تاکید کرد: ما عظمت، طهارت، جوشش اجتماعی و تحت تاثیر قرار دادن مستکبرین غربی و شرقی را در هر دو نهضت می‌بینیم.

حجت الاسلام و المسلمین تصریح کرد: امام ما 35 سال پیش وقتی وارد کشور شد مستقیم و بر دوش احساسات میلیونی انسان‌های پاک‌باخته وارد بهشت زهرا شد تا به ملت بزرگ ایران اعلام کند حرکت خود را با گام‌های صدق و راستی شروع کرده چراکه امام ما امام راستگویان و درستکاران بود.

وزیر دادگستری افزود: 10 سال بعد نیز امام بر دوش میلیون‌ها انسان با زبان و راه فقه در کنار شهیدان آرمید.

وی اظهار داشت: امام صادقانه با این ملت صحبت کرد، صادقانه عمل کرد، صادقانه زندگی کرد، صادقانه جنگید، صادقانه صلح کرد، صادقانه دشمنی کرد، صادقانه قهر کرد و صادقانه مبارزه و مذاکره کرد و به همین دلیل بود که گفته شد 10 میلیون نفر امام را بر دوش گرفته و تشیع کردند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی افزود: وقتی امام این جایگاه را پیدا کرد به معنای این بود که حق آمد، فرشته آمد، خوبی‌ها آمد بنابراین باید بدی‌ها، رظالت‌ها، شیطنت‌ها و شیطان‌ها صحنه را خالی کرده و می‌رفتند.

وی تصریح کرد: اکنون 35 سال از نهضت امام گذشته اما شعار امام همچنان باقی است.

وزیر دادگستری با اشاره به روزهای ورود امام به کشور گفت: روزی که امام وارد تهران شد من نیز مانند خیل عظیم ملت به استقبال ایشان رفته بودم البته به دلیل فعالیت‌های سیاسی در تحصن روحانیون در دانشگاه حاضر بوده و همچنین مسئولیت تنظیم مردم در راه طولانی مهرآباد تا بهشت‌ زهرا را برعهده داشتیم.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی تصریح کرد: بنده نیز وظیفه تنظیم مردم در خیابان‌های انقلاب و ولیعصر را برعهده داشتم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه موج جمعیت در آن زمان وصف‌ناپذیر بود تاکید کرد: احساس می‌کنم همان شور و نشاطی که 35 سال پیش بر من حاکم بود امروز نیز بر من حاکم است و همان شعارها آرمان‌ها و دشمن‌ستیزی‌ها در ما زنده است چراکه ما همان نسلیم که باقی هستیم همه ما در این مسیر ایستاده‌ایم و عوض نشدیم.

وی افزود: تمام اهدافی که امام راحل آغاز کرد همچنان در بین ما باقی است امام گفت ملت بر تعیین سرنوشت خود باید آزاد باشند و امروز به حق باید گفت بالاترین میزان شاخص آزادی در جهان جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی تاکید کرد: ما در برابر استکبار ایستاده‌ایم و خم به ابرو نمی‌آوریم امروز رهبر گرانقدر ما یک جمله می‌گوید و رئیس‌جمهور و مقامات عالی آمریکا و همه مستکبرین و مدعیان زورگو و ستمگر عالم واکنش نشان داده و به جنگ ما می‌آیند.

وزیر دادگستری اظهار داشت: به طور مثال در موضوع هسته‌ای کشور ما مسئله اصلی جهان می‌شود که این نشان دهنده عظمت ملت ماست و مهم آن ملتی است که با این ابزار محیا و مسلح می‌شود.

پورمحمدی تاکید کرد: ملت ما ضمن اینکه استقلال خود را حفظ کرده توانسته در حوزه اقتصاد، فناوری و دانش‌های پیشرفته جایگاه خود را ارتقا دهد و مهم‌تر از همه نگاه بلند و الهی- انسانی خود را حفظ کند که این را از امام خود به یادگاردر اختیار دارد.

وی افزود: ما در دنیا حرف حق می‌زنیم و دشمنی‌ها به خاطر حق‌طلبی ملت ماست.

وزیر دادگستری افزود: رهبر معظم انقلاب و سلف صالح امام که به شایستگی جا پای امام گذاشته این مسیر پر غرور را ادامه می‌دهد و امروز نیز دولت در این راه همراه ملت است.

پورمحمدی تاکید کرد: این دولت چون برخواسته از ملت است این راه را ادامه خواهد داد البته ادامه این راه سخت است و ما همه این را می‌دانیم.

وزیر دادگستری اظهار داشت: امروز نگرانی دنیا این است که ما بر سر شعارهایمان استواری کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: منتخبان مردم و دولت به خوبی می‌دانند که اگر بخواهند به رای مردم و آرمان‌های امام وفادار باشند باید در مسیر حق و اسلام ناب حرکت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: پورمحمدی ، وزیر ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار