مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان خبر داد

برگزاری هفتمین دوره آزمون سراسری سنجش مهارت

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان از برگزاری هفتمین دوره آزمون سراسری سنجش مهارت در همدان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، علیرضا مهرابی اظهار کرد: هفتمین دوره آزمون سراسری سنجش مهارت کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش‌های دولتی و خصوصی و همچنین آزمون سنجش مهارت در حوزه‌های صنعت ساختمان، صنایع دستی، فرش و نان و غله و...همزمان با سراسر کشور در استان همدان برگزار شد.

وی گفت: مرحله کتبی هفتمین آزمون هماهنگ پایان دوره کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه ای دو بخش دولتی و خصوصی در 189 حرفه همزمان با سراسر کشور و به صورت چهارگزینه‌ای در شهرستان‌های استان برگزار شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان ابراز داشت: در آزمون هماهنگ پایان دوره بیش از 4600 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد  2هزار و 653 نفر مرد و 2 هزار و 38 نفر زن بودند.

وی بیان داشت: آزمون رشته‌های تفاهمنامه در 30 حرفه و صنعت ساختمان در 14 حرفه نیز در روز پنجشنبه گذشته با حضور بیش از 3 هزار و 100 نفر برگزار شد.

مهرابی در خصوص اعلام نتایج آزمون بیان داشت: نتایج آزمون کتبی در طول هفته جاری از طریق سامانه www.advari.irantvto.com و مراکز آموزش فنی و حرفه ای اعلام می‌شود.

وی گفت: متقاضیان پس از قبولی در آزمون کتبی برای شرکت در آزمون عملی به محل برگزاری آزمون مربوطه خود مراجعه کنند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان در خصوص شرایط قبولی در آزمون‌های سنجش مهارت افزود: حد نصاب نمره قبولی در آزمون کتبی 50 از 100 و در آزمون عملی 70 از 100 است.

وی گفت: شرط قبولی نهایی برای دریافت گواهینامه مهارت کسب حداقل نمره معدل 70 از 100 از طریق فرمول 70 ≤ (نمره آزمون کتبی × 25%) + (نمره آزمون عملی × 75% ) است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.