رودهن/

اجباری بودن رعایت ملزومات استاندارد و ایمنی در ساخت فیلتر هوای خودرو

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران بر لزوم اجباری بودن رعایت ملزومات استاندارد و ایمنی در ساخت فیلتر هوای خودرو تاکید کرد.

مسلم بیات در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: افراد سود جویی به طور غیر قانونی و تحت عنوان مشاغل خانگی، فیلتر هوای خودرو تولید می ‏کنند و این عمل جرم محسوب می‏ شود.

وی ادامه داد: مطابق ماده 9 قانون استاندارد، تولید، تمرکز و فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری با کیفیت پایین ‏تر از حد استاندارد یا بدون داشتن علامت استاندارد ایران ممنوع است.

بیات افزود: تولید این کالا در منزل و بدون رعایت ملزومات استاندارد و ایمنی و نیز بدون حضور مدیر کنترل کیفیت غیر قانونی است.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران افزود: بروز صدمات جدی به مصرف ‏کنندگان این فیلترها احتمال دارد.

وی ادامه داد: کار این افراد سودجو که متاسفانه از بی ‏‏اطلاعی مسئولان برخی جراید کثیرالانتشار و عامه مردم استفاده و حتی به عنوان کار در منزل به چاپ آگهی برای استخدام نیرو اقدام کرده‏ اند، جرم محسوب می ‏شود و بازرسان و ناظران استاندارد به صورت جدی با آنها برخورد خواهند کرد.

بیات همچنین از آموزش 110 نفر در دوره آشنایی با تابلو فرمان آسانسور در تهران خبر داد و افزود: دوره آموزشی آشنایی صحیح با نحوه عملکرد تابلو فرمان آسانسور در سطح استاندارد با حضور بیش از 100 نفر در اداره کل استاندارد استان تهران برگزار شد.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران افزود: در این دوره، به بیش از 100 نفر از بازرسان، مدیران فنی، مدیران بخش آسانسور شرکت‏ های بازرسی در مورد نحوه کارکرد با تابلو فرمان آسانسور، آموزش‏ های لازم داده شد.

وی با تاکید بر لزوم آگاه‏ سازی و به روز رسانی دانش و تخصص متولیان این امر تصریح کرد: پس از نیاز سنجی ‏های انجام شده در جریان بازرسی از آسانسور، در طول دو روز و به مدت 10 ساعت برای 110 نفر از متخصصان ذیربط این دوره برگزار شد.

بیات تصریح کرد: مباحثی چون مدارهای سری ایمنی، مدارهای سری stop و تابلوهای دارای درایو 3vf در این کلاس‏ های آموزشی مورد بررسی قرار گرفت/ش.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۳
سلام
من از شرکتی در اصفهان که در سایتهای اینترنتی تبلیغات گسترده ای دارد دستگاه خریداری کرده ام که نه تنها از سمت این شرکت خدمات رسانی و پشتیبانی نمیشوم بلکه دستور طبق نظریه کارشناس غیر استاندارد است