"فابیو کاناوارو" در گفتگو با سایت فیفا:

فوتبال در برزیل خلاصه می‌شود

کاناوارو معتقد است برزیل همه فوتبال جهان است.


به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران فابیو کاناوارو ستاره سابق تیم ملی ایتالیا یکی از پرافتخارترین بازیکنان این کشور است، وی 2 دهه برای ایتالیا افتخار آفرینی کرد.

وقتی به فوتبال در برزیل فکر می‌کنید، چه چیزی به ذهنتان می‌آید؟

وقتی در مورد برزیل صحبت می‌کنید در واقع دارید در مورد فوتبال حرف می‌زنید برزیل کشوری است که فوتبال در آن متفاوت است از پنج عنوان قهرمانی که تیم برزیل در جام جهانی کسب کرده 2 فینالش را در مقابل ما بازی کرد و من به این مسئله افتخار می‌کنم برزیل یعنی فوتبال.

فکر می‌کنید تیم ایتالیا در کجا قرار دارد؟

بازیکنان ما از لحاظ تکنیک بسیار قدرتمند هستند، اما بیشتر از همه چیز ما دوست داریم به هر قیمتی شده برنده مسابقه باشیم ما برای برنده شدن هر کاری انجام می‌دهیم برنده شدن برای ما همه چیز است و این راز تیم ما است.

صحبت‌هایی مبنی بر تغییر تیم ایتالیا و بهتر شدن آن بعد از مربیگری "چزار پراندلی" به گوش می‌خورد آیا شما با این صحبت‌ها موافقید؟

فوتبال ایتالیا تغییرات زیادی کرده است و این تنها بخاطر "پراندلی" نیست.

اگر شما به 20 سال گذشته رقابت‌های اروپایی نگاهی بیاندازید می‌بینید تعدادی از بهترین بازیکنان جهان در تیم آث میلان بازی کرده‌اند ما بازیکنان بزرگ زیادی داریم اما مردم همیشه تیم ایتالیایی که در دهه 1930 بازی می‌کرد را بیاد می‌آورند اما در حال حاضر تیم بسیار خوبی داریم که می‌داند چطور دفاع کند.

آیا از اینکه "پیرلو" و "بوفن" هنوز در سطح ملی بازی می‌کنند، تعجب می‌کنید؟

خیر، اصلا. تلاش و فداکاری در خون ما ایتالیایی‌ها وجود دارد ما بسیار سخت تمرین می‌کنیم بازیکنان ما نه تنها در زمین بلکه بیرون آن هم حرفه‌ای هستند و نتیجه‌اش می‌شود حضور "پیرلو" و "بوفون" در سطح ملی این موضوع در ایتالیا طبیعی است.

یکی از مهمترین بازی‌های شما در دوران حضورتان در عرصه فوتبال بازی در مقابل فرانسه است چه خاطراتی از بازی دارید؟

فرانسه یکی از رقیبان اصلی ماست من هرگز بازی با این تیم در فینال جام جهانی 2006 آلمان و فینال جام ملت‌های اروپا در سال 2000 را از یاد نمی‌برم در فینال جام ملت‌های اروپا ما خیلی خوب در مقابل آنها ظاهر نشدیم و ایتالیای واقعی را نشان ندادیم. البته ما از بازی در مقابل آنها لذت می‌بردیم بدلیل اینکه آنها از بازیکنان فوق العاده‌ای بهره می‌برند آنها با سرسختی بازی می‌کنند.


اسپانیا قهرمان سال 2010 آفریقای جنوبی در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی کرده است نظرتان راجع به تیم اسپانیا چیست؟

من مدتی در اسپانیا زندگی کرده‌ام و از فوتبال آنها بسیار لذت می‌برم آنها بدون هیچ فشار و استرسی برای مسابقات آماده می‌شوند اسپانیایی‌ها بسیار خوش شانس هستند چون از بازیکنان فوق العاده‌ای بهره می‌برند در 8 سال گذشته آنها تقریبا در تمام تورنمت‌ها موفق بودند و مطمئنا این موفقیت‌ها راحت بدست نمی‌آید.

آیا فکر می‌کنید اسپانیا قهرمان جام جهانی 2014 برزیل باشد؟

مطمئنا اسپانیا یکی از مدعیان قهرمانی است تیم آنها مخلوطی از بازیکنان با تجربه و جوان است آنها توانایی شکست هر تیمی را دارند.

نظرتان درباره جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی چیست؟

از لحاظ فوتبالی سال 2010 سالی عجیب برای فوتبال ایتالیا بود ما مخلوطی از بازیکنان جوان و با تجربه پای به این مسابقات گذاشتیم اما با مصدومیت بازیکنان با تجربه‌مان مانند بوفون، گتوزو و پیرلو مواجه شدیم تیم ما مجبور بود بدون آنها بازی کند بدلیل همین تیم ما یکی از بدترین جام‌های جهانیش را پشت سر گذاشت.

قهرمانی در جام جهانی برای خود شما به چه معناست؟

من همیشه می‌گویم قهرمانی در جام ملت‌های اروپا و رقابت‌های بین المللی یک طرف و اما قهرمانی در جام جهانی چیز دیگری است وقتی کسی در جام جهانی قهرمان شود به یک اسطوره تبدیل می‌شود و تمام زندگیش تغییر می‌کند.

در طول دوران بازیتان کدام مربی بیشترین تاثیر را روی شما داشته است؟

مارچلولیپی و فابیوکاپلو من بهترین دوران بازی را زمان این دو مربی تجربه کرده‌ام و فکر نمی‌کنم این مسئله اتفاقی باشد من واقعا خوش شانس بودم که زیر نظر دو مربی تمرین کرده‌ام.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.