قم/رئیس انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه قم:

قرآن‌پژوهی نیازمند کوشش و فعالیت مستمر است

رئیس انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم گفت: نیاز به کوشش و فعالیت بیشتری در حوزه مطالعات و علوم قرآن و بحث‌های مرتبط با این حوزه است و در این میان مسئولیت قرآن‌پژوهان حوزه مسئولیت بسیار مهمی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛  حجت الاسلام سید رضا مودب در ششمین مجمع علمی انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم که  در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد به ارائه گزارش عملکرد این انجمن پرداخت و اظهار داشت: انجمن قرآن پژوهی یک دهه از فعالیت خود را پشت سر گذاشته است و امشب در این مراسم از 10 نفر از قرآن پژوهان تقدیر خواهد شد.

وی ادامه داد: از بهمن 90 تا امروز انجمن توانسته 27 نشست علمی در موضوعات قرآنی پژوهی و 13 کارگاه علمی برگزار کرده و ارزیابی کتاب سال حوزه در گروه قرآن در دو سال 91 و 92 با داوری و زحمات اعضای انجمن برگزار شد.

رئیس انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه برگزاری سه جلسه نقد کتاب و کوشش و تلاش جدی در برگزاری همایش بین المللی قرآن و مستشرقان از جمله عملکرد این انجمن بوده است بیان داشت: مهم این است که وضعیت موجود قرآن پژوهی در کشور با توجه به نیازهایی که وجود دارد وضعیت مناسبی نیست، البته کوشش فراوانی شده و طبق آمار حدود 200 کتاب در حوزه قرآن در طول 10 سال گذشته توسط اعضای انجمن منتشر شده و حدود 500 مقاله علمی تا کنون تدوین شده و امسال در کتاب سال حوزه در بخش قرآن حدود 115 کتاب برای داوری ارسال شده است که سه اثر در حال برگزیده شدن هستند.

مودب ادامه داد: نیاز به کوشش و فعالیت بیشتری در حوزه مطالعات و علوم قرآن و بحث‌های مرتبط با این حوزه است و در این میان مسئولیت قرآن پژوهان حوزه مسئولیت بسیار مهمی است و به همت حوزه مراکز متعدد قرآن پژوهی شکل گرفته است.

رئیس انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه فراگیری زبان در این موضوع امر بسیار مهی است خاطرنشان کرد: از کوشش‌هایی که در طول دو سال گذشته توسط اعضای هیئت مدیره صورت گرفته تشکر می‌کنم و امیدوارم با همکاری تمام قرآن پژوهان بتوانیم قدم‌های بلندتری را در این مسیر برداریم./
برچسب ها: قم ، حجت الاسلام ، سید ، رضا ، مودب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.