با موافقت نمایندگان ؛

85.5 درصد ارزش تولیدی نفت به خزانه‌ کل کشور واریز خواهد شد

با موافقت نمایندگان وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط مکلف است معادل 85.5 درصد ارزش نفت تولیدی را به حساب خزانه‌داری کل کشور منظور کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در دومین جلسه بررسی لایحه بودجه 93، بخش درآمدی تبصره 2 این لایحه را بررسی کردند.  
 
بر این اساس در راستای اعمال حق مالکیت و حاکمیت بر منابع نفت و گاز کشور و به منظور تعیین رابطه مالی و نحوه تسویه حساب بین دولت (خزانه‌داری کل کشور) و وزارت نفت از طریق شرکت‌ دولتی تابعه ذیربط، معادل چهارده و نیم درصد(14.5 درصد) از ارزش نفت(نفت خام و میعانات گازی) تولیدی، موضوع اجزاء( 2 و 3) این بند به عنوان سهم آن شرکت بابت کلیه مصارف سرمایه‌ای و هزینه‌‌ای شرکت یاد شده تعیین می‌شود که از پرداخت مالیات و تقسیم سود سهام دولت معاف است.  
 
وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط، مکلف است معادل هشتاد و پنج در صد(85.5%) بقیه ارزش مواد مذکور را به حساب بستانکار دولت نزد (خزانه‌داری کل کشور) منظور کند.  
 
همچنین قیمت نفت صادراتی از مبادی اولیه و یا عرضه شده در بورس، به ترتیب قیمت معاملاتی یک بشکه نفت صادراتی از مبادی اولیه در هر محموله و متوسط قیمت صادراتی در یک ماه شمسی از مبادی اولیه و همچنین برای نفت تحویلی به پالایشگاه‌های داخلی و مجتمع‌های پتروشیمی اعم از دولتی و خصوصی نود و پنج درصد متوسط بهای محموله‌های صادراتی نفت مشابه در هر ماه شمسی است.
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: لایحه ، بودجه ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار