عباسی در موافقت با کلیات لایحه بودجه 93 مطرح کرد

توجه ویژه به اشتغال‌زایی و رفاه‌ عمومی در لایحه بودجه 93

نماینده مردم گنبد کاووس گفت: در بودجه 93 به اشتغال‌زایی و رفاه عمومی مردم به خصوص روستاییان، عشایر و مرزنشینان توجه ویژه‌ای شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "سلیمان عباسی" در موافقت با کلیات لایحه بودجه 93 در جلسه نوبت عصر مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعامل مجلس و دولت در تنظیم بودجه و توجه به زیرساخت‌ها و رفع ابهامات در بودجه کرد و اظهار داشت: در بودجه 93 به اشتغال‌زایی و رفاه عمومی مردم به خصوص روستاییان، عشایر و مرزنشینان توجه ویژه‌ای شده است.

وی توجه ویژه به محرومان، مستمندان و عشایر را از جمله ویژگی‌های مثبت بودجه 93 دانست وافزود: حدود 3 هزار عباسی توجه به مسائل و نیازهای بهداشتی و درمانی و توجه به ایجاد یک پشتوانه قوی و حمایتی برای حفظ سرمایه‌های کشور را از جمله نکات مثبت لایحه بودجه 93 دانست و تصریح کرد: تمام پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی کشور با اولویت‌بندی براساس نیاز مردم و پیشرفت فیزیکی به مرحله اجرا می‌رسد که همه اینها نشان‌دهنده آن است که بودجه براساس یک واقعیت و کار کارشناسی و فنی و براساس قانون تنظیم شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر دغدغه مردم و نمایندگان در حوزه سلامت اظهار داشت: در بودجه 93 توجه خاصی به بودجه حوزه سلامت که نقش مهمی در رضایت‌مندی مردم دارد صورت گرفته است.

عباسی با اشاره به افزایش 39 درصدی اعتبارات بخش بهداشت و درمان در لایحه بودجه 93 گفت: 29 درصد از این افزایش صرف آموزش پزشکی و 66 درصد آن صرف بیمه سلامت می شود که در اصل 29 قانون اساسی مورد تأکید قرار گرفته است و منابع حاصل از افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده صرف بخش سلامت خواهد شد، در بخش هدفمند‌سازی یارانه‌ها در بودجه سهم سلامت مورد توجه خاصی قرار گرفته و بخشی از حقوق نیروهای قراردادی و کارکنان غیررسمی در بیمارستان‌ها که از محل درآمد بیمارستان‌ها پرداخت می‌شد قرار است از سوی دولت پرداخت شود.

وی در ادامه به پیش بینی اعتبارات مورد نیاز برای حق جذب اعضای غیر هیأت علمی دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های علوم پزشکی کشور اشاره کرد و تاکید کرد: در لایحه بودجه 93 اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت ما به التفاوت نرخ ارز، دارو که نیاز کشور و دغدغه نمایندگان است پیش‌بینی شده است.

این نماینده مجلس نهم با اشاره به تأمین اعتبار مورد نیاز داروی بیماران خاص و صعب العلاج در بودجه 93 ادامه داد: در این لایحه توجه ویژه‌ای به تأمین تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی شده است و اعتبارات سازمان بهزیستی جهت کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه افزایش یافته است همچنین در بودجه سال آتی برخلاف تبلیغات منفی دشمن اعتبارات خوبی برای تقویت بنیه دفاعی و ایثارگران در نظرگرفته شده است.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس با اشاره به توجه ویژه لایحه بودجه 93 به بخش کشاورزی به عنوان تأمین کننده نیازهای اساسی مردم و اقشار آسیب پذیر گفت: در بودجه 93 منابعی از صندوق توسعه ملی برای تأمین نیازهای ریالی کشاورزان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بخش قابل توجه منابع از بند ش موارد 10 و 12 قانون بحران به بخش کشاورزی اختصاص می یابد که برای سایر بخش‌ها چنین اقدامی نشده است.

عباسی بیان صریح و شفاف آمار و اطلاعات، خودداری از پنهان کردن ارقام بودجه در لابلای تبصره‌ها و خودداری از پیش بینی درآمدهای واهی و غیر قابل تحقق در بودجه را از دیگر نکات مثبت بودجه سال آتی دانست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تعداد طرح های عمرانی نیمه تمام کشور بالغ بر 2 هزار و 900 طرح است گفت: با توجه به اینکه تأمین اعتبار تمام طرح های عمرانی امکان پذیر نیست و نمی توان تا پایان سال 93 تمام این طرح ها را به اتمام رساند در بودجه 93 منابع لازم برای اتمام 250 طرح در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی افزود: به رغم محدودیت های درآمدی کشور دولت از دست اندازی به منابع صندوق توسعه ملی خودداری کرده و قصد پرداخت 2 درصد استقراض دولت قبل از صندوق توسعه ملی برای پرداخت عیدانه را دارد.

وی افزود: دولت سعی دارد 31 درصد از درآمد حاصل از صدور نفت و گاز را به صندوق توسعه ملی واریز کند.

عباسی قانون مداری و رعایت احکام قانون برنامه و پیش بینی درست سهم صندوق توسعه ملی از محل درآمدهای نفت و گاز و بودجه ریزی عملیاتی را برای 7 دستگاه از دیگر نکات مثبت بودجه سال آتی دانست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شفافیت در ارقام و اعداد حاصل از واگذاری بنگاه های اقتصادی را از دیگر نقاط قوت بودجه دانست و گفت: در بودجه سال آتی توجه ویژه ای به فاینانس برای کمک به اتمام پروژه ها به خصوص در بخش ریلی شده است.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس کاهش ردیف‌های متفرقه بودجه در راستای انضباط مالی و بیان اهداف برنامه پنجم در جداول و احکام بودجه از جمله افزایش نرخ رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری از 11 درصد به 7 درصد و قطع وابستگی هزینه های جاری به نفت و گاز و کاهش نرخ تورم از 41 درصد به زیر 30 درصد و کاهش رشد نقدینگی و افزایش سهم مالیات از منابع بودجه به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی را از دیگر نقاط مثبت بودجه سال آتی دانست.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، لایحه ، بودجه ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار