اسماعیل‌نیا در موافقت از کلیات لایحه بودجه 93؛

کاهش وابستگی هزینه‌های جاری کشور به درآمدهای نفتی در بودجه سال آینده چشمگیر است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در دفاع از کلیات بودجه 93 گفت: در بودجه سال آینده کاهش وابستگی هزینه‌های جاری کشور به درآمدهای نفتی چشمگیر است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، صمد اسماعیل‌نیا نماینده مردم کاشمر، بردسکن وخلیل‌آباد در مجلس در موافقت با کلیات بودجه 93 اظهار داشت: در یک برخورد منصفانه باید گفت در این بودجه سعی در قانون‌مداری شده و نظام بودجه‌ریزی عملیاتی‌تر و شفافیت در اعداد و ارقام و واگذاری‌ها بیشتر شده است.  
 
وی ادامه داد: در گذشته احکام بدون اعداد و ارقام داشتیم و همچنین ابهاماتی در بودجه وجود داشت و این در حالی است که با درایت و مدیریت دولت این ابهامات حل شده ضمن آنکه در لایحه بودجه سال آینده کاهش وابستگی هزینه‌های جاری کشور به درآمدهای نفتی چشمگیر است.  
 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه یکی دیگراز امتیازات بودجه حرکت به سمت ارز تک‌نرخی است گفت: نگاه به تولید در لایحه بودجه 93 تقویت شده به طوری که از منابع هدفمندی یارانه‌ها بیش از 10 میلیارد تومان در اختیار تولید قرار می‌گیرد.  
 
اسماعیل‌نیا در ادامه به بخش سلامت در لایحه بودجه اشاره و تصریح کرد: یک درصد مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده در اختیار بخش سلامت قرار می‌گیرد ضمن اینکه توجه به بیمه روستاییان و زنان سرپرست خانوار از دیگر ویژگی‌های بودجه پیشنهادی است.  
 
نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد توجه به هلال احمر و حقوق ایثارگران را از دیگر ویژگی‌های مثبت بودجه 93 خواند و گفت:‌ایثارگران سرمایه‌های بزرگ کشورند که همیشه مظلوم واقع شده‌اند.  
 
وی با بیان اینکه تکیه بر منابع غیرنفتی از جمله منابع مالیاتی از نکات مثبت لایحه بودجه سال آینده است، اظهار داشت: در حالی درآمدهای مالیاتی دولت افزایش می‌یابد که نرخ مالیات برای مشمولان افزایش نمی‌یابد و این منبع از افرادی که از پرداخت مالیات فرار می‌کنند تامین می‌شود.  
 
عضو کمیسیون کشاورزی تاکید کرد: در ارتباط با سرمایه‌گذاری خارجی نیز 35 میلیارد دلار در قالب‌های مختلف پیش‌بینی شده است که این موضوع نیز خود از ویژگی‌های بودجه سال 93 است.  
 
این نماینده مجلس با بیان اینکه دو درصد از صحن علنی کل بودجه در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت، گفت: این رقم به منظور خروج از تمرکززدایی در بودجه است که باید از امتیازات ویژه لایحه بودجه سال آینده تلقی گردد.  
 
اسماعیل‌نیا ادامه داد: سهم 29 درصد صندوق توسعه ملی از درآمدهای ملی محفوظ مانده است به طوری که علاوه بر این دولت واریز دو درصد از منابع صندوق توسعه ملی که در پایان سال گذشته برای پرداخت عیدانه از این صندوق برداشت شده بود نیز پیش‌بینی شده است.  
 
این نماینده تصریح کرد: در لایحه بودجه سال آینده 100 میلیارد دلار برای تاسیسات نفتی و صنایع پایین‌دستی در اختیار دولت قرار می‌گیرد که این رقم برای اولین بار در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است.  
 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به شرایط خاص کشور اظهار داشت: وضعیت ایده‌آلی در کشور وجود ندارد که توقع داشته باشیم همه مشکلات کشور از طریق بودجه  رفع شود.  
 
وی به ویژگی‌های لایحه بودجه در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت:‌در حالی که کشاورزان ما تحقیر شده‌اند به طوری که بانک‌های عامل برای ارائه تسهیلات، زمین‌های روستایی و تجهیزات آنها را به عنوان وسیله قبول نمی‌کنند و زمین‌های شهری را به عنوان وثیقه می‌پذیرند که این مشکل نیز در لایحه بودجه رفع شده است.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: اسماعیل ، نماینده ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار