کرمانشاه /

بند ب تبصره 117 تنها راه حل مشکلات بودجه ای ورزش است

مدیر کل ورزش و جوانان استان بر مشکلات مالی ورزش در استانها،بر ضرورت توجه نمایندگان محترم مجلس به احیای مجدد بند ب تبصره 117 تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

عباس امانی شهرک گفت: یکی از راهکارهای افزایش بودجه ورزش کشور و خروج از وضعیت فعلی احیای بند ب تبصره 117 قانون بودجه کشور مبنی بر اختصاص یک در صد از کل اعتبارات جاری، عمرانی و تملک سرمایه‌ای ادارات جهت هزینه در امر ورزش است.

وی با اشاره به تنگناهای مالی هیئت های ورزشی و ادارات کل ورزش و جوانان درامر ورزش اظهار داشت:در صورت احیای مجدد این قانون بخش زیادی از مشکلات مالی در این حوزه مرتفع خواهد شد.

امانی شهرک احیای مجدد این قانون را کمک به سالم‌سازی جامعه و توسعه ورزش همگانی و قهرمانی توصیف کرد و از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خواست یک درصد بند «ب» ماده 117 را احیا کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با تقدیر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خاطر تصویب افزایش یک هزار میلیارد تومانی بودجه ورزش درسال 93 در کمیسیون تلفیق ،اظهار امیدواری نمود؛طرح اختصاص یک درصدازاعتبارات نهادها و شرکت های دولتی به امر ورزش در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود.

وی با بیان اینکه باید توجه ویژه ای نسبت به بودجه ورزش در سال 93 صورت بگیرد، افزود: باتوجه به درپیش رویدادهای مهمی چون بازیهای آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی و المپیک 2016 برزیل که نتایج آنها اعتباری برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود،لازم است اهتمام ویژه ای در این زمینه صورت بگیرد.

امانی شهرک در بخش دیگری از اظهارات خود، اصلی ترین مشکل ورزش استان کرمانشاه را کمبود منابع مالی و عدم حمایت صنعت از ورزش عنوان کرد.

وی نبود منابع مالی کافی در استان و همچنین عدم حمایت بخش صنعت از ورزش را مشکل اصلی این حوزه عنوان کرد و گفت :علیرغم پیگیری هایی که استانداری کرمانشاه در سال گذشته صورت داد، متاسفانه مسوولین صنایع بزرگ تولیدی استان استقبالی از دعوت های صورت گرفته نشان ندادند و ورزش استان بجز چند مورد از وجود اسپانسر و حامی مالی محروم مانده است.

 

برچسب ها: راه حل ، مشکل ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.