بان کی مون ترور ديپلمات ايرانی در يمن را محکوم کرد

بان کی مون ،دبيرکل سازمان ملل متحد، ترور ديپلمات ايرانی در يمن را به شدت محکوم کرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران سخنگوی دبيرکل سازمان ملل در نشست خبری روزانه خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره ترور ديپلمات ايراني در يمن، با اعلام همدردي و تسليت دبيرکل به خانواده آقای اسدي و دولت ايران گفت: دبيرکل سازمان ملل همچنين خواسته است عاملان اين جنايت به دست عدالت سپرده شوند. 

فرحان حق درباره اوضاع سوريه و گفتگوهای ژنو نيز گفت: اخضر ابراهيمی نماينده ويژه و مشترک سازمان ملل و اتحاديه عرب در مساله سوريه ، پس از جلسه روز دوشنبه ژنو ميان 2 طرف درگير گفته است: تلاش‌ها برای اقدامات اعتمادساز ادامه دارد و با توجه به آغاز مذاکرات، انگيزه او تقويت شده است. 

وي به نقل از اخضر ابراهيمي گفت: جدول زماني خاصي براي ادامه گفتگوها وجود ندارد و او فقط در تلاش است که اين مذاکرات در روزهاي آينده ادامه يابد.

سخنگوی دبيرکل سازمان ملل در خبر ديگري مربوط به سوريه و در پاسخ به پرسشي در مورد دسترسي‌ به کمک‌هاي انسان‌دوستانه، با اشاره به تلاش سازمانهای بشردوستانه و تلاش آنها براي انجام وظيفه خود به بهترين نحو در ياري رساندن به مردم حمص و حلب، گفت: اکنون نوبت احزاب درگير است تا انجام چنين کاری را ممکن سازند. 

فرحان حق به نقل از هماهنگ‌کننده ويژه سازمان ملل در سوريه در ماموريت مشترک با سازمان منع سلاح هاي شيميايي گفت: روز دوشنبه بخش ديگری از سلاح‌های شيميايي سوريه از بندر لاذقيه اين کشور خارج شده است و اين سازمان انتظار دارد سوريه به تلاش‌هاي خود براي انتقال به موقع سلاح‌هاي شيميايي به شيوه‌اي امن و مطمئن ادامه دهد.

سخنگوي دبيرکل سازمان ملل در ادامه و با اشاره به کشته شدن حداقل 62 نفر در قاهره در روز سه‌شنبه و کشته و زخمی شدن تعداد زيادی در روزهاي اخير، از قول ناوي پيلاي گفت: کميساريای عالي حقوق بشر سازمان ملل ضمن دعوت همه طرف‌های درگير به خويشتن‌داری، تحقيقات به موقع درباره اين حوادث را خواستار شده است.   ‌ 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار