تبریز/

وجود 5 هزار بیمار خاص در آذربایجان شرقی

مدیر کل بیمه سلامت استان آذربایجانشرقی ، تعداد بیماران خاص استان را حدود 5 هزار نفر اعلام کرده و افزود : 60 درصد کل بیماران خاص استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ؛ قاسم خازن در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد  : اداره بیمه سلامت آذربایجان شرقی از زمان تشکیل همگام با سیاست‌ها و در راستای اهداف کلان سازمان ، تلاش خود را بر آن معطوف داشته است تا ضمن ارائه خدمات مطلوب به بیمه‌ شدگان استان جایگاه خود را در میان دستگاه‌های اجرایی استان به شایستگی حفظ و ارتقا دهد.

خازن همچنین ، برقراری عدالت اجتماعی در بخش سلامت، یکسان‌سازی سیاست‌‌ها و روش‌های اجرایی حوزه بیمه سلامت، تامین پوشش کامل بیمه سلامت، رفع هم‌پوشانی بیمه‌های درمانی، تشکیل امور مراکز طرف قرارداد، فعال‌سازی نظام ارجاع و پزشک خانواده، تجمیع منابع مالی سلامت، تشکیل پرونده سلامت و تحقق کاهش سهم مردم از هزینه‌های درمان به 30 درصد را از اهداف تشکیل سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد.

خازن ، همچنین از صدور کارت هوشمند برای بیماران خاص خبر داده و افزود : صدور این کارت ها موجب جلوگیری از بزرگترین معضل قاچاق داروی بیماران خاص شده و باعث شد داروخانه های خاصی جهت خدمات‌دهی به آنان در استان در نظر گرفته شود که با این کارت نیازی به تایید دارو ندارند .

53 درصد جمعیت آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه سلامت

وی افزود : بیمه سلامت آذربایجانشرقی در قالب 16 اداره شهرستانی و با مشارکت 41 نمایندگی و دفتر پیشخوان دولت به مرکز تبریز ، حدود 53 درصد جمعیت استان آذربایجان شرقی را با همکاری بیش از 2 هزار و 420 پزشک و موسسه درمانی پوشش داده است .

وی جمعیت تحت پوشش بیمه استان را یک میلیون و 850 هزار نفر اعلام کرده و افزود : یک میلیون و 360 هزار نفر از این بیمه شدگان عشایر و روستاییان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی افزود: طبق آمارها و استانداردهای اعلام شده برای هر یک میلیون و هشتصد هزار نفر یک دستگاه ام. آر. آی کافی است که متاسفانه در تبریز ، فعالیت 6 دستگاه ام آر آی و  نصب دو دستگاه‌ دیگر و ارجاع بیش از حد پزشکان به این بخش ، جای تعجب دارد و سئوال برانگیز است.

خازن ادامه داد : در دنیا ، از هر 10 مورد ارجاعی توسط پزشک به ام. آر.آی ، 9 مورد آنورمال تشخیص داده می شود و این یعنی پزشک تایید نهایی را به ام. آر.آی موکول می‌کند ، اما متاسفانه طبق بررسی‌ها در شهر تبریز از هر 10 مورد ، 9 مورد نرمال تشخیص داده می‌شود و این یعنی نیازی به ام. آر. آی نداشته است و جای تعجب دارد .

خازن افزود : طبق آمار اعلام شده متاسفانه تعداد دستگاه‌های ام.آر.آی تهران به تعداد دستگاه های ام . آر . آی اروپا برابری می‌کند.

خازن همچنین با بیان اینکه برای کاهش یک درصد پرداختی مردم در بخش درمان 650 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم گفت: برای تحقق کاهش سهم مردم از هزینه‌های درمان به زیر 30 درصد ، 13 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

خازن همچنین ، تغییر نگرش به بحث سلامت در سطح حاکمیت را تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی درمان کشور اعلام کرد و از تشکیل کمیته فنی علمی بر عملکرد پزشکان در استان آذربایجان شرقی خبر داد .

وی در پایان سخنان خود از افزایش اعتبارات 65 درصدی سازمان بیمه سلامت کشور در سال آینده خبر داد ./ش

برچسب ها: وجود ، بیمار ، خاص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.