یک میلیون و 3 هزار نفر کشته در سوانح 20 سال گذشته دنیا

مدیر برنامه کاهش خطرپذیری برنامه عمران ملل متحد گفت: در20 سال گذشته خسارتی که دنیا داشته یک میلیون وسه هزار نفر کشته شده‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ مهندس عرب‌پور مدیر برنامه کاهش خطرپذیری عمران ملل‌متحد ضمن قدردانی از مدیران بحران استان‌ها و مرکز تحقیقات راه مسکن شهرسازی که میزبان سمینار مدیریت و کاهش خطرپذیری شهری بود، گفت: در خصوص اینکه در نشریه سازمان ملل متحد منتشر شده در 20 سال گذشته خسارتی را که دنیا داشته یک میلیون و سه هزار نفر کشته شده‌اند که چهار میلیارد تحت تأثیر سوانح قرار گرفته‌اند و همچنین خسارت مستقیم اختصاصی که داشته دو تریلیون دلار بوده است.

وی در ادامه افزود: مدیریت بحران یعنی واکنش اضطراری در خصوص کاهش خطرپذیری است که همه‌ی دستگاه‌های دیگر در آن فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که ایران ، کشوری توانمند و پاسخگو به سوانح طبیعی است ، توانمندی ایران در کاهش ریسک فوریت‌های خطرپذیری قابل تمجید است.

وی اذعان داشت: برنامه ملل متحد کاهش فقر، محیط زیست، بهداشت و مدیریت کاهش خطرپذیری است.

عرب‌پور گفت: بعد از زلزله بم بین عمران ملل متحد و جمهوری اسلامی پروژه‌های مشترک انجام شد که نتایج این پروژه‌ها تقویت کاهش خطرپذیری در ایران است که با همکاری 5 دستگاه در حال انجام است.

وی ادامه داد:‌ مجری این پروژه‌ مدیریت بحران، معاون وزیر کشور،‌ و چهار دستگاه «مرکز محیط زیست، هلال احمر، پیشگیری و مدیریت تهران، معاونت برنامه‌ریزی» است.

وی خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این سمینار زمینه‌ایی برای انتقال دانش و تجربه به همدیگر بوده است.

انتهای‌پيام/
برچسب ها: سوانح ، سال ، گذشته ، دنیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.