اردبیل/

صنعت در ‌اردبیل رو به افول است

استاندار اردبیل گفت: توسعه‌ نیافتگی استان و عدم سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف مسئله اصلی در استان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش دیروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات صادرات در استان ملی و بخش دیگری از این مشکلات استانی است، گفت‌: استانداری اردبیل تمام تلاش خود را در جهت رفع این مشکلات انجام خواهد داد تا شاهد رشد و گسترش صادرات و توسعه‌یافتگی در استان باشیم.

وی گفت: توسعه‌ نیافتگی استان و عدم سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف مسئله اصلی در استان است که به دلیل این عدم سرمایه‌گذاری منجر به کاهش عدم تولیدات و در نهایت این موضوع منجر به کاهش صادرات در استان شده است.

خدابخش با انتقاد از عدم سرمایه‌گذاری در استان خاطر‌نشان کرد: توسعه از طریق سرمایه‌گذاری محقق می‌شود، لذا با درآمد دولتی نمی‌توان در استان توسعه ایجاد کرد، بنابراین لازم است که بخش خصوصی در این زمینه وارد شده و سرمایه‌گذاری کند.

وی با اشاره به اینکه پیگیر تعامل و تبادل با کشورهای همسایه هستیم، یادآور شد: این تعاملات نوعی سرمایه‌گذاری است که می‌تواند در تمامی بخش‌ها تاثیر مثبت داشته و زمینه پیشرفت و توسعه استان را فراهم کند.

در ادامه این جلسه رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل افزود‌: بخش صنعت در استان رو به افول است، بنابراین لازم و ضروری است تا تسهیلات بانکی که مصوبه استان است، پیگیری شود.

حسین پیرموذن با انتقاد از عدم گشایش اعتبارات بانکی در استان اردبیل ادامه داد: تاکنون در خصوص گشایش اعتباری هیچ گونه اظهارنامه‌ای ارائه نشده است.

وی با اشاره به مشکلات بخش صنعت در استان خاطر‌نشان کرد: متاسفانه بانک‌های عامل در خصوص ارائه تسهیلات بانکی همکاری لازم را نداشته، همچنین عدم پیگیری تسهیلات صندوق توسعه ملی، نبود صنایع تبدیلی در استان از مشکلات اصلی بخش صنعت در استان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، افول ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.