انتشار گزارش مالی نوکیا

کمپانی نوکیا گزارش مالی مربوط به سه ماهه پایانی سال 2013 میلادی را منتشر کرد، گزارشی که نشان از کاهش فروش اسمارت فون های لومیا می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، بر اساس این گزارش فروش کلی این شرکت نسبت به دوره ی گذشته 33 درصد کاهش داشته است و میزان فروش اسمارت فون های ویندوزی لومیا از 8.8 میلیون دستگاه در سه ماهه سوم به 8.2 میلیون دستگاه در این دوره کاهش پیدا کرده است.

درطول سه ماهه چهارم 2013 سود نوکیا برابر با 248 میلیون دلار است که در مقایسه با سود 402 میلیون دلاری مدت مشابه در سال گذشته با کاهش روبه رو شده است،

همچنین میزان فروش این کمپانی در سه ماهه چهارم 2013 برابر با 4.7 میلیارد دلار بوده است، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 7 میلیارد دلار می‌باشد.

با توجه به این موضوع نوکیا همچنان در تلاش است تا فاصله ی خود با اندروید و iOS را کاهش و سهم خود از بازار اسمارت فون ها را افزایش دهد، از سال 2011 که این کمپانی از سری لومیای خود رونمایی کرد تا به امروز تنها موفق به فروش 44 میلیون دستگاه از سری لومیا شده است که این مقدار حتی کمتر از میزان فروش آیفون توسط اپل در سه ماه ی قبلی می‌باشد و این شرکت مجبور است برای افزایش سهم خود در بازار از استراتژی جدیدی بهرمند شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار