تبریز/

احداث پژوهشکده فسیل و دیرینه شناسی در شهرستان مراغه

نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: پژوهشکده فسیل و دیرینه شناسی کشور در مراغه احداث می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،دواتگری در آیین راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در این شهر افزود: پیشنهاد این طرح در سال گذشته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارایه شده و هم اکنون مطالعات آن از سوی این وزارتخانه آغاز شده است.

وی اظهارکرد: هم اکنون هیات علمی این پژوهشکده در شورای عالی گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شده و در این شهرستان نیز احداث مرکز تحقیقات فسیل شناسی و ایجاد سایر زیرساخت های لازم پیگیری می شود.

نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود منطقه فسیلی از مهمترین دلایل احداث پژوهشکده فسیل و دیرینه شناسی و مرکز تحقیقات فسیل کشور در این شهرستان است.

دواتگری خاطرنشان کرد: دولت در بودجه 93 توجه جدی به توسعه زیرساخت های محیط زیست کرده که این امر نویدی برای توسعه محیط زیست سالم در کشور است.

وی ادامه داد: توجه به محیط زیست سالم، حرکت به سوی فراهم کردن یک زندگی سالم برای شهروندان و جامعه بوده و مشارکت همه مردم در راستای اعتلا بخشیدن به این امر ضروری است.

ایستگاه سنجش آلودگی هوای مراغه به عنوان دومین شهر آذربایجان شرقی با شش میلیارد ریال اعتبار با همکاری اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی و شهرداری مراغه در میدان مصلی این شهرستان راه اندازی شد.

 

برچسب ها: احداث ، پژوهشکده ، فسیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.