رازداری یکی از مولفه‌های اساسی زندگی مشترک

یک آسیب شناس گفت: رازداری یکی از مولفه‌های اساسی است که انگیزه با هم بودن و تحمل کردن را افزایش داده و باعث روح بخشی و معنا آفرینی در زندگی می‌شود.

 جعفربای در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: رازداری و حفظ اسرار یکی از مولفه‌های اساسی زندگی مشترک است که به شیرینی زندگی در حفظ اسرار یکدیگر کمک می‌کند رازهایی که نگه‌داری آن روابط را مستحکم نموده و پیوند ناکسستنی در زندگی را افزایش می‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در زندگی سنتی  که مملو از اسرار اعضای خانواده بوده است، گفتگوهای خانوادگی رونق داشته وما شاهد شکل‌گیری انتقاد عناصر فرهنگی از نسلی به نسل دیگر در خانواده ها هستیم اگر چه نگهداری سر نسبت به اعضای خانواده و در نظام خویشاوندی متناسب با شرایط سنی متفاوت بوده ولی رعایت اصول رازداری شهد وشیرینی ؟ به زندگی می‌بخشد.

بای اظهار داشت: در زندگی صنعتی امروزی به علت شفافیت و شیشه‌ای بودن آن، افراد علی‌رقم میل باطنی خود دارای حیات خلوت نیستند چون همه اعضای خانواده به تمام نقاط زندگی سرک کشیده واز همه احوالات زندگی هم، خبردار می‌شوند و کوچکترین اتفاق بی مهابا در اختیار همه اعضای خانواده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه هیچ رازو رمزی در خانواده از فرزندان پنهان نیست؛زن و شوهر نیز راز و رمز جدی واساسی ندارند و تمامی سخنان بیهوده ای که نباید به فرزندان منتقل شود در دسترس آن‌ها قرار گرفته واین امر مرزبندی رازداری را در زندگی دستخوش دگرگونی ساخته است.

وی خاطرنشان کرد: از علت‌هایی که زندگی برای طرفین بی‌مزه و پوچ بی‌معنی می‌شود نداشتن مولفه زندگی مشترک است که موجب می‌شود زن و شوهر انگیزه‌ای برای با هم بودن و تحمل یکدیگر نداشته و از یکدیگر دور شوند زندگی با راز و رمزهایش مملو از خاطرات تلخ وشیرین است که هر یک از آن‌ها به زندگی آدمی روح می‌بخشد و معنا می‌آفریند.
انتهای پیام/
 

برچسب ها: راز ، زندگی ، مشترک ، اسرار ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار