مازندران/

فعالیت 100 پزشک متخصص و فوق تخصص در مرکز قلب مازندران

رئیس بیمارستان فاطمه‌الزهرا(س) ساری گفت: 100 پزشک متخصص و فوق تخصص در مرکز قلب مازندران فعالیت می‌کنند.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، آریا سلیمانی پیش از ظهر  امروز در جمع خیران سلامت و مجمع خیران مرکز قلب مازندران، با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و تصادفات از مهم‌ترین عامل مرگ و میر به شمار می‌رود، اظهار داشت: در کشور ما44 درصد مرگ و میر به بیماری قلبی و عروقی معطوف می‌شود.

وی افزود: پیش بینی شده است  در سال 2015 از جمعیت 64 میلیون 30 میلیون در اثر بیماری قلبی و عروقی دچار مرگ می‌شوند.

نائب رئیس مجمع خیران قلب مازندران با بیان اینکه عدم تحرک، سیگار، دیابت، فشارخون عامل مهمی در ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است، تصریح کرد:  هدف ما کار کردن روی فاکتورهایی است که قابل کنترل نیستند.

این مسئول بیماری قلبی و عروقی را قاتل‌ترین عامل در سلامت افراد جامعه دانست و ادامه داد: سیاستگذاری در امر درمان باعث ایجاد امنیت جسمی و روانی می‌شود.

سلیمانی با بیان اینکه شورای سلامت استان به نسبت تخت‌های بیمارستانی باید حساس شود، گفت: 41 درصد جمعیت کشورما کم تحرک، 43 درصد اضافه وزن دارند و مازندران به عنوان چاق‌ترین استان کشور به شمار می‌آید.

وی خاطر نشان کرد: روزانه 800 مرگ در کشور رخ می‌دهد350 مرگ به‌خاطر بیماری‌های قلبی و عروقی است.

وی افزود: 20 درصد جمعیت کشور مبتلا به فشار خون بالا هستند.

رئیس بیمارستان فاطمه‌الزهرا(س) ساری با بیان اینکه میانگین سکته قلبی در مردان 59  و در زنان 63 سال است، خاطر نشان کرد: شعار امسال، همواره در مسیر قلب سالم حرکت کنیم است.

وی بیمارستان فاطمه‌الزهرا را مرکز درمانی سطح یک و پژوهشی دانست و گفت: این بیمارستان در سال 1320 تاسیس و در سال 55 توسط راه آهن شمال به وزارت بهدای واگذار شد در سال 67 سیستم قلب توسط خیری اجرا شد و هم اکنون به صورت تخصصی در بخش قلب خدمات‌رسانی می‌کند.

سلیمانی افزود: برای نخستین بار در سال 83 جراحی قلب باز در این مرکز انجام و از سال 87 پذیرش دستیاران و متخصصان قلب در این مرکز به صورت تخصصی صورت می‌گیرد.

وی از وجود 100 پزشک متخصص و فوق تخصص قلب در بیمارستان فاطمه‌الزهرا ساری خبر داد و گفت: 650 پرسنل در بخش‌های مختلف در این مرکز 117 تختخوابی تخصصی قلب خدمت رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته یک‌هزار و 400 مورد جراحی قلب باز در بیمارستان فاطمه‌الزهرا ساری انجام شد.

رئیس بیمارستان فاطمه‌الزهرا(س) ساری با اشاره به اینکه فضای بیمارستانی این مرکز تخصصی قلب و عروق برای پذیرش بیماران و مراجعه کنندگان محدود است، یادآور شد: بیمارستان فاطمه‌الزهرا ظرفیت 150 تخت را دارد و در سفر چهار دولت دهم مصوب وزارتخانه متبوع است که به 250 تختوابی ارتقا یابد.

وی خدمات رسانی بیمارستان فوق تخصصی قلب در مازندران را سیر صعودی دانست و تصریح کرد: مجتمع جدیدی در ابتدای این بیمارستان در حال احداث که در چهار طبقه طراحی و هر طبقه 600 متر مربع مساحت دارد که برای تکمیل این پروژه درمانی نیازمند حمایت مادی و معنوی هم استانی‌های خیر هستیم.

انتهای پیام/م
برچسب ها: مازندران ، قلب ، متخصص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.