ويروس هاي رايانه اي به آشپزخانه ها آمدند

با هوشمند شدن لوازم آشپزخانه ها، حالا ويروس هاي رايانه اي به آشپزخانه شما وارد شده اند.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،اين موضوع که يک هندوانه از آبله يا مشکلات تنفسي رنج ببرد، چه قدر مي‌تواند عجيب و غير قابل باور باشد؟

در واقع بسياري از بيماري‌ها و مشکلات در هر نوع خاص محدود مي‌شود و حيوانات، گياهان و انسان‌ها بيماري‌ها و مشکلات مخصوص به خود را دارند. همين شرايط در جهان فناوري نيز صدق مي‌کند. يک يخچال يا يک تلويزيون مشکلات خاص خود را دارد و اين مشکلات معمولا تفاوت زيادي با آسيب‌پذيري‌هاي يک رايانه يا يک دستگاه مبتني بر سيستم‌عامل دارد.

اما محققان معتقدند که فاصله اين دستگاه‌ها با رايانه‌ها روز به روز کم‌تر مي‌شود و در آينده‌اي نه چندان دور، مي‌توان تصور کرد که يخچال‌ها و مايکروفرها نيز به آنتي‌ويروس نيازمند باشند! اتفاقي که اخيرا يک نمونه کوچک از آن رخ داده است.


محققان حادثه‌اي را کشف کردند که در آن هکرها حملات سايبري را عليه دستگاه‌هاي کوچک خانگي راه‌اندازي کردند.در اين حادثه از تاريخ 23 دسامبر تا ششم ژانويه دستگاه‌هاي کوچک مانند تلويزيون‌هاي هوشمند و يخچال‌هايي که امکان اتصال به اينترنت را دارند براي ارسال 750000 هرزنامه مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

همچنين در گزارش اين شرکت آمده است که با افزايش استفاده از دستگاه‌هاي هوشمند و دستگاه‌هايي که به اينترنت متصل مي‌شوند، حملات و خطراتي که اين گونه دستگاه‌ها را تهديد مي‌کنند افزايش مي‌يابد.

مجرمان سايبري از مسيرياب‌هاي خانگي، وسايل هوشمند و ساير ابزارهايي که به اينترنت وصل مي‌شوند، سوءاستفاده مي‌کنند تا بتوانند از طريق آن‌ها بات‌نت‌هاي خرابکارانه خود را راه‌اندازي کرده و گسترش دهند.


محققان معتقدند اين دستگاه‌ها با حفاظت امنيتي ضعيف‌شان، براي مهاجمان جذاب‌ترند و در مقايسه با رايانه‌هاي شخصي، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها، مهاجمان راحت‌تر مي‌توانند به اين دستگاه‌ها نفوذ کرده و آن‌ها را آلوده کنند.


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار