گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند؛

افزایش بروز موارد تک‌گیر و همه‌گیر "هپاتیت ‌A "

گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که میزان بروز موارد تک‌گیر و همه‌گیر "هپاتیت‌A "در بسیاری از مناطق جهان افزایش یافته و علاوه بر افراد بالغ و بزرگسال، کودکان را نیز تا حد زیادی درگیر کرده است.

احمد سراوانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: انواع مختلف هپاتیت شیوع بالایی در سراسر جهان دارند و عوارض و هزینه‌های قابل ملاحظه‌ای را به جوامع مختلف به ویژه جوامع فقیر و در حال توسعه که سطح بهداشت پایینی دارند، تحمیل می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت "هپاتیتA "و ویژگی‌های این بیماری، تأکید کرد: هپاتیتA، هپاتیت حاد و خود محدود شونده‌ای است که می تواند به صورت تک‌گیر و همه‌گیر بروز کند.

سراوانی با بیان اینکه "هپاتیتA "از نظر علایم بالینی از سایر هپاتیت‌های ویروسی قابل افتراق و تشخیص نیست، تصریح کرد: راه انتقال "هپاتیتA"، به طور عمده مدفوعی، دهانی و در درجات بعدی از طریق جنسی و تزریق دارو در شرایط غیر ایمن و ناسالم است.

وی افزود: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که میزان بروز موارد تک‌گیر و همه‌گیر "هپاتیتA "در بسیاری از مناطق جهان افزایش یافته و علاوه بر افراد بالغ و بزرگسال، کودکان را نیز تا حد زیادی درگیر کرده است.

سراوانی خاطرنشان کرد: بر طبق بررسی‌ها و شواهد موجود، میزان بروز هپاتیتA در برخی از مناطق شهری و روستایی کشورمان نیز تا حدی افزایش یافته که یکی از دلایل آن، عدم توجه کافی به اصول بهداشتی بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هپاتیت ، دارو ، تزریق ، کودک ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار