تبریز/

لغو 50 مورد واگذاری به سرمایه‌گذاران در ارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: 50 مورد واگذاری انجام یافته در طول سال‌های اخیر که منجر به سرمایه‌گذاری نشده است، لغو شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، محسن عرب‌باغی در جمع فعالان صنعتی منطقه آزاد ارس اظهار کرد: در چهار ماهه گذشته بخشی از اراضی واگذار شده به سرمایه‌گذاری که پس از اتمام زمان تعهد شده قانونی معطل و بدون اقدام مانده بود، پس گرفته شده در اختیار سرمایه‌گذاران جدید قرار می‌گیرد.

وی گفت: در همین راستا 50 مورد واگذاری انجام یافته در طول سال‌های اخیر که منجر به سرمایه‌گذاری نشده است لغو شده و به سرمایه‌گذاران جدید که توان سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در منطقه را دارند واگذار می‌شود.

عرب‌باغی افزود: ایجاد شهرک‌های صنعتی و استقرار صنایع نیازمند رعایت استانداردها و اصول مهمی است که عدم انجام کار کارشناسی در واگذاری اراضی صنعتی در شهرک‌های صنعتی و عدم رعایت استقرار صنایع همگن در کنار یکدیگر عواقب شدیدی در پی دارد.

وی با اشاره به لزوم تامین نیروی متخصص برای نیاز صنایع در حال احداث در شهرک‌های صنعتی ارس گفت: علاوه بر دانشگاه‌های مستقر، برای ارتقای سطح فنی و علمی همچنین تربیت متخصصان بومی به زودی دو دانشگاه جدید در این منطقه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

عرب‌باغی، توجه به مسائل اجتماعی پیرامون جامعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به تحصیل بیش از 7 هزار دانشجو در منطقه آزاد ارس و ورود دو دانشگاه جدید، نیاز به احداث خوابگاه‌های دانشجویی هست که متاسفانه مورد غفلت واقع شده و مسائل اجتماعی فعالیت این دانشگاه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، گردشگری سلامت را یکی از مزیت‌های موقعیت خاص ارس دانست و اعلام کرد: توسعه این موضوع در ارس و ایجاد بیمارستان بین‌المللی موجب ایجاد ارزش افزوده بیشتر و جلوگیری از مسائل اجتماعی در شهر تبریز خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد ارس با انتقاد از اختلافات موجود میان شهرداری‌ها و سازمان‌های مناطق آزاد گفت: ما شهرداری و شورای اسلامی شهر جلفا را همراه منطقه آزاد ارس می‌دانیم و با تعامل و همکاری از ظرفیت شورا و شهرداری برای پیشبرد سریع‌تر اهداف و سیاست‌های کلان اقتصادی، عمرانی و اجتماعی بهره‌مند خواهیم شد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در سایت حمل و نقل 400 هکتاری ارس اذعان داشت: این منطقه در گذشته با کاربری مسکونی واگذار شده و با برنامه‌‌ریزی برای تبدیل به بارانداز و مسیر حمل و نقل مشکلاتی را برای مردم فراهم آورده که با یک تصمیم کارشناسی که منافع مردم و منطقه را در برداشته باشد به زودی رفع خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اعلام اینکه با بررسی‌های انجام شده بیش از 70 درصد از افراد شاغل در سازمان منطقه آزاد ارس بومی این منطقه هستند، گفت: خواسته بومیان برای بهره‌مندی از فرصت‌های اشتغال در این منطقه به جا و طبیعی است و با توجه به عدم امکان جذب نیرو در سازمان منطقه آزاد، با فعال شدن اداره کار و ساماندهی تامین نیروی انسانی در بخش‌های سرمایه‌گذاری در منطقه، بومیان جویای کار به واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی منطقه معرفی و هدایت می‌شوند.


 

برچسب ها: لغو ، سرمایه ، ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.