رضا توکلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بازی در تلویزیون توانایی مضاعف می‌خواهد

بازیگری در تلویزیون به مراتب دشوارتر از بازیگری در سینما است.

رضا توکلی، کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون، در گفتگو با خبرنگار حوزه‌ی سینمای باشگاه خبرنگاران گفت: درست است که در دنیای سینما و فیلم سازی، سینما جایگاه ویژه‌ای دارد، اما تلویزیون برای تمامی بازیگران آینده ساز است.

وی که خود را بازیگر مناسبتی در تلویزیون می‌داند، عنوان کرد: بازیگری که در تلویزیون کار می‌کند، بازیگری توانمند است، چرا که مقابل دوربین سینما ایفای نقش کردن کار چندان دشواری نیست، در سینما ساعت کاری و حمایت مالی برای بازیگر مشخص است، اما در کارهای تلویزیون به خصوص کارهای مناسبتی گاهی بازیگر 19 ساعت مقابل دوربین ایفای نقش می‌کند. از این رو بازی در تلویزیون توانای مضاف می‌طلبد.

می در ادامه افزود: گاهی دیده شده بازیگرانی که در سینما مقابل دوربین می‌روند، به این گمان که موقعیت آن‌ها در سینما بهتر از تلویزیون می‌شود، برای خود " حباب کاذبی " ایجاد کردند که این دست نیست، چرا که بازیگران سربازان سینما و تلویزیون این مرز و بوم هستند.

بازیگر فیلم سینمایی " خیلی دور، خیلی نزدیک " در ادامه گفت: متاسفانه در جریان باندهای تولید فیلم، افرادی هستند که از الفبای بازیگری چیزی نمی‌دانند اما تمامی عوامل فیلم در جهت مطرح کردن این افراد که به دلیل رابطه مقابل دوربین قرار گرفتند، عمل می‌کنند.

وی که در "سگ‌های پوشالی‌" سابقه‌ی کارگردانی و نویسندگی نیز دارد، خاطرنشان کرد: تغییر و تحول جدی در بازی و بازیگری نیاز است که باید چندین برنامه و میز گرد برای حل این معضلات تهیه و برگزار شود.

توکلی افزود: بازیگران پیشکسوت بسیار توانمندی داریم که مدت‌هاست ایفای نقش نمی‌کنند، به نظر می‌آید که بهترین راهکار ایجاد آژانسی برای بازی و بازیگری است که در آن سابقه‌ی بازیگران درج شده و به این اوضاع بی سر و سامان بازی و بازیگری خاتمه داده شود.

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار