سال 2013، سال ناکامی لابی صهیونیست در آمريکا

نویسنده و تحلیلگر اسرائیلی مقیم مسکو گفت: سال 2013 سال ناکامی لابی اسرائیل در آمریکا بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، «اسرائیل شامیر» با شرکت در برنامه پانورامای شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در پاسخ به این سئوال که آیا می توان توافق هسته ای بین آمریکا و ایران و گفتگوی آمریکا با ایران را شکست سیاسی بزرگی برای لابی اسرائیل در آمریکا دانست؟ گفت: «طبعا این شکستی برای لابی اسرائیل است. این شکست، پس از شکست لابی اسرائیل در جلب حمایت مقامات آمریکا برای حمله نظامی به سوریه روی داد.

وی افزود: به عبارت دیگر سال 2013 سال شکست لابی اسرائیل در واشنگتن بود. در اسرائیل، تنفر آشکار از رئیس جمهور آمریکا باراک اوباما دیده می‌شود.

به گفته اسرائیل شامیر، یکی از شخصیت‌های لابی اسرائیل که روزنامه نگار یکی از نشریات بزرگ یهودی در آمریکا است به روشنی خواستار قتل اوباما شد و بعد از آن استعفا کرد ولی در پایان مرخصی خود به سر کارش بازگشت. کسی از این روزنامه نگار شکایت نکرد ولی ریاست جمهوری آمریکا از این رفتار تند ابراز شگفتی کرد. اما اگر نویسنده یکی از روزنامه های عربی چنین کاری بکند طبعا راهی گوانتانامو می شود. با این حال تغییراتی رخ داده است. لابی اسرائیل در آمریکا توانایی زیادی دارد. اما همه یهودیان در آمریکا از سیاست های اسرائیل به ویژه نتانیاهو دفاع نمی‌کنند که صهیونیست تندرو محسوب می‌شود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار