رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش خبرداد

تأثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور امسال/ داوطلبانی که دی ماه امتحانات نهایی دادند نگران سوابق تحصیلی خود نباشند

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از تأثیر قطعی 25 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور امسال خبرداد.

عمادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: امسال سوابق تحصیلی امتحانات نهایی سال سوم متوسطه تأثیر 25 درصدی در امتحان کنکور دارد.

وی در ادامه با اشاره به تأثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور اظهار کرد: درسال گذشته اگر سوابق تحصیلی کمکی می‌کرد و نمره‌ نهایی داوطلب را در کنکور بالا می‌برد به نمره‌ی نهایی داوطلب که در آزمون عمومی و اختصاصی کنکور حاصل می‌شد،‌تأثیر مثبت داشت و اگر نمره پائین بود، سوابق تحصیل اعمال نمی‌شد و این تأثیر در سال پیش‌رو قطعی است.

وی با اشاره به تأکید به تأثیر 25 درصدی سوابق تصریح کرد: خانواده‌ها و دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور مسئله سوابق تحصیلی را بسیار جدی و نمرات دروس نهایی در سرنوشت آنها تأثیر قطعی دارد.

وی افزود: امسال با توجه به تصویب سازمان سنجش در مجلس شورای اسلامی اعمال سوابق تحصیلی در اولین سال 25درصد و در امتحانات نهایی بیشتر شود این تأثیر افزایش خواهد داشت.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به این افزایش تأثیرات در سالهای آینده دانش‌آموزان سوابق تحصیلی و نمرات خوبی را داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به زمان دریافت کد 14 رقمی برای داوطلبان کنکور افزود: داوطلبان تا 12 آذر فرصت ثبت‌نام داشتند و 16 آذر ثبت نام داوطلبان به اتمام رسید و کسانی که کد را دریافت نکردند فرصت دارند به سایت Dipcode.media.ir مراجعه و کد 14 رقمی سوابق تحصیلی را دریافت و به سازمان سنجش ارائه کنند.

عمادی با اشاره به اعتراض برای اطلاعات ناصحیح در این سایت افزود:‌امکان تصریح و اعتراض به نمراتی که در این سایت است و داوطلبان درصورت وجود مغایرت می‌توانند اعتراض کنند تا از نظر محل تحصیل رفع ابهام شود.

وی درخاتمه با اشاره به دریافت سوابق داوطلبانی که در دی ماه امتحانات نهایی را داده‌اند، تصریح کرد: این داوطلبان از 20 بهمن فرصت دارند که به سایت Dipcode.media.ir مراجعه کرده و سوابق خود را بدست بیاورند.

انتهای‌پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار