در نشست خبری نخستین سریال اینترنتی ایران؛

فصل دوم "نفوذ" رونمایی شد/ نفوذ از پرمخاطب‌ترین فیلم‌های سینمایی، پر مخاطب‌تر است

فصل دوم از نخستین سریال اینترنتی ایران با عنوان "نفوذ" در نشست خبری این سریال با حضور عوامل و بازیگران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزوین باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست خبری فصل دوم نخستین سریال اینترنتی ایران "نفوذ" که با حضور "آرش تیمور نژاد" کارگردان سریال و بازیگران "نفوذ" در سالن خانه کتاب سرای اهل قلم بعدازظهر امروز برگزار شد.
 
"تیمور نژاد" در ابتدای این نشست گفت: مقوله سریال اینترنتی در ایران وجود نداشت و تنها این گروه است که نخستین سریال اینترنتی را در ایران تولید کرده است.
 
ما استانداردهای بین‌المللی تصویر را برای ساخت این سریال رعایت کردیم و مشابه سریال‌های اینترنتی که در آمریکا و اروپا ساخته شده است.
 
وی درخصوص تاریخچه سریال‌های اینترنتی افزود: تاریخچه این سریال‌ها به سال 1995 بر می‌گردد که در آمریکا برای اولین بار این سریال اینترنتی تولید شد و در سال 2000 سریال اینترنتی وارد اروپا شد در سال 2002 قوانین و مقرراتی برای ساخت سریال‌های فضای مجازی حکم فرما شد که هر فصل ده قسمت ده دقیقه‌ای است و با استانداردهای مناسب تولید شده باشد که قابلیت دانلود شدن را نیز داشته باشند.
 
این کارگردان ادامه داد: در آسیا بعد از ژاپن ایران دومین کشوری است که توانست سریال اینترنتی را بسازد.
 
"تیمور نژاد" اظهار داشت: درخصوص سریال‌های اینترنتی و فضای مجازی اطلاعاتی را کسب کردم و سراغ تولید و ساخت آن رفتم در ابتدا سختی‌هایی برای ساخت این سریال داشتیم چون برای اولین بار چنین سریالی در ایران ساخته می‌شد.
 
این سریال را با همکاری موسسه فرهنگی رسانه‌ای "آفتاب" و موسسه‌ی "بهاران فیلم" تولید کردیم.
 
وی بیان کرد: سریال‌های اینترنتی سه ویژگی دارند:
 
در مرحله نخست این سریال‌ها در اینترنت قرار می‌گیرند و در سطح بین‌الملل و جهان پخش می‌شوند.
 
ویژگی دیگر این‌گونه سریال‌ها این است که مخاطب در هر لحظه که بخواهد می‌تواند این سریال را تماشا کند.
 
این کارگردان ادامه داد: مهم‌ترین ویژگی این سریال‌ها این است که به دلیل این‌که اینترنت همیشه در دسترس است می‌توان آن را دانلود کرد و تا وقتی که فضای مجازی وجود دارد سریال‌های اینترنتی هم وجود دارند.
 
"تیمورنژاد" تصریح کرد: "نفوذ" در مورد جوانان و فضای مجازی بوده اینترنت به شکل دبستانی وارد ایران شد در این سریال موضوع‌هایی درخصوص اینترنت وجود دارد که جایگاهی در آموزش و پرورش ما ندارد و ما مسائل مربوط به اینترنت و خطرهایی که ممکن است داشته باشد را آموزش می‌دهیم.
 
وی ادامه داد: "نفوذ" داستانی پلیسی و اکشن دارد و مربوط  به سایبری بوده در آن قتل و جنایت وجود ندارد.
 
این کارگردان افزود: در فصل دوم "نفوذ" با کمک عوامل و بازیگران خوب توانستیم بیشتر به اهدافمان برسیم.
 
تیمورنژاد گفت: تا به امروز بعد از گذشت یکسال و دو ماه این سریال بالای یک میلیون بیننده داشته و دویست سایت ایرانی سریال نفوذ را برای دانلود در سایتشان قرار دادند.
 
این کارگردان اظهار داشت: برای دریافت مجوز به صداوسیما، وزارت ارشاد و بنیاد بازی‌های رایانه‌ای مراجعه کردیم که مجوز سریال‌های اینترنتی برای آنها تعریف شده نبود و از نیروی انتظامی برای فیلم‌نامه‌ی "نفوذ" تأییدیه گرفتیم و از وزارت ارشاد هم مجوز قرار دادن فیلم را در سایت گرفتیم.
 
در ادامه نشست "امیر عطرچی" جانشین تهیه گفت: اصلا برای ساخت این سریال سختی نداشتیم چون در تولید "نفوذ" از عوامل خوب و حرفه‌ای بهره بردیم.
 
وی ادامه داد: موسسه‌ی فرهنگی رسانه‌ای "آفتاب" و موسسه‌ی "بهاران فیلم" از این طرح استقبال کردند.
 
این موسسه‌ها سرمایه‌گذاری فرهنگی انجام دادند و امیدواریم که بازگشت سرمایه داشته باشد.
 
"عطرچی" ضمن اشاره به این نکته که ایده سریال اینترنتی را خواستیم که در ایران تکرار کنیم افزود: امیدواریم که افراد دیگری غیر از ما بیایند و سریال اینترنتی بسازند.
 
وی اظهار داشت: این سریال اینترنتی هیچ‌گونه اسپانسری نداشت و هزینه‌ی ساخت "نفوذ" را موسسه فرهنگی رسانه‌ای "آفتاب" و تجهیزات کار را موسسه‌ی "بهاران فیلم" در اختیار ما قرار دادند.
 
وی تصریح کرد: وقتی از فصل "نفوذ" استقبال شد تمایل پیدا کردیم که فصل دوم این سریال اینترنتی نیز ساخته شود و فصل سوم "نفوذ" را هم خواهیم ساخت.
 
"عطرچی" بیان کرد: نفوذ از پرمخاطب‌ترین فیلم سینمایی پرمخاطب‌تر است.
 
وی افزود: برای این‌که کاربران نتوانند بعد از دانلود این سریال آن را به فروش برسانند از افراد خبره و زبردست در این حوزه مشورت گرفتیم و آن‌ها به ما اطمینان دادند که این امکان وجود ندارد.
 
وی گفت: با نظر سنجی که در سایت قرار دادیم 95 درصد کاربران و مخاطبان از  سریال رضایت داشتند.
 
در ادامه این نشست "وحید مشاری" مدیر تولید سریال اینترنتی "نفوذ" گفت: بدون کمک عوامل و بازیگران نمی‌توانستیم این کار را تولید کنیم.
 
وی ادامه داد: همه عوامل حرفه‌ای سینما بودند این کار اولین تجربه ما در ساخت سریال اینترنتی است.
 
" نفیسه روشن" بازیگر نقش "بهار" در سریال اینترنتی "نفوذ" گفت: وقتی که به کار دعوت شدم در مورد فیلم‌نامه صحبت کردیم که درخصوص خطرهای اینترنت حس کنجکاوی من را به این کار جذب کرد و ایفای این نقش را پذیرفتم.
 
وی ضمن اشاره به این نکته که علاقمند بودم که نقش بهار را ایفا کنم افزود: "تیمورنژاد" به عنوان کارگردان "نفوذ" دست بازیگر را برای ایفای نقش باز می‌گذاشت در این حال خلیی چیزها را یاد گرفتم چون این سریال برای من جذابیت نقش و اطلاعاتی داشت
 
وی افزود: منتظر فصل دوم این سریال هستم وقتی که فصل اول را کار می‌کردم همزمان در یک سریال مناسبتی هم مشغول کار بودم .
 
وقتی که از رسانه‌ها با من تماس می‌گرفتند درخصوص نفوذ سوال می‌پرسیدند و این نشان از بازدید زیاد سریال نفوذ است.
 
"علی رام نورایی" بازیگر سریال "نفوذ" ضمن تسلیت به عوامل معراجی‌ها درخصوص نقش خود گفت: برایم سخت بود که بعد از سریال "ماتادور"  وارد این کار شدم چون در "ماتادور"  نقش منفی ایفا می‌کردم اما در این سریال نقش یک پلیس سایبری را ایفاگر بودم.
 
وی افزود: گروه تولید و تهیه این سریال فوق‌العاده خوب بودند و در کنار کارگردان و دیگر عوامل احساس کمبود نمی‌کردیم.
 
این بازیگر اظهار داشت: ران اکشن را در اولویت کارهای خود قرار دادم چون یکی از علایق اصلی من اکشن است.
 
متأسفانه در ایران برای ژان اکشن کمبودهایی وجود دارد که امیدوارم این مشکل برطرف شود.
 
"پندار اکبری" در ابتدای سخن خود گفت: فوت "جواد شریفی راد" و "رضا فرجی" را تسلیت می‌گویم.
 
وی افزود: به دعوت "فتحعلی اویسی" به کار دعوت شدم. آشنایی از سریال اینترنتی نداشتم وقتی که داستان سریال را برایم توضیح دادند حس کنجکاوی من را به سمت این کار کشاند.
 
"اکبری" ضمن اشاره به این مطلب که جنبه‌های مادی کار را فراموش کردم و ایفای این نقش را پذیرفتم تصریح کرد: به من غیر از نقش مثبت نقش دیگری پیشنهاد نمی‌شود و در این کار هم نقشم مثبت بوده است.
 
"روشنک عجمیان" دیگر بازیگر این سریال گفت: "نفوذ" پروژه‌ی خوب و خاطره انگیزی برای من بود در نفوذ نقش همسر "علی‌رام نورایی" را ایفاگر بودم که با هم همکار هستند.
 
وی ادامه داد: این گروه خوب و بی‌نظیر بود و "تیمورنژاد" با سعه‌ی صدر و حوصله نظرات من را در کار دخیل کردند.
 
"عجمیان" اظهار داشت: در کارهای پلیسی به طور معمول همسران پلیس‌ها از شغل آنها ناراحت هستند برای اینکه این نقش کلیشه‌ای نباشد و همسو و همراه با همسرش باشد پیشنهاد کردند که همسر این پلیس با وی همکار باشند.
 
این نقش به آن چیزی که من می‌خواستم نزدیک شد
 
وی خاطر نشان کرد: من در تلویزیون کم‌کار نشدم و در تله‌ فیلم‌های زیادی ایفای نقش کردم و اخیرا هم سریال "سرنوشت" از شبکه اول سیما به روی آنتن رفت.
 
"فرامرز روشنایی" دیگر بازیگر سریال اینترنتی نفوذ گفت: با یک گروه و گنجینه در عرصه‌ی سینما و تلویزیون همکاری داشتم.
 
"مشاری" مدیر تولید این سریال تشکر می‌کنم که من را به کار معرفی کردند.
 
وی افزود: از سریال اینترنتی هیچ پیش زمینه‌ای نداشتم همه‌ی عوامل و کارگردان حرفه‌ای و خوب بودند و من در این سریال نکات آموزشی خوبی را یاد گرفتم.
 
"روشنایی" گفـت: در حال حاضر در سریال "معمای شاه" ایفای نقش می‌کنم.
 
"کاوه آهنگر" بازیگر "نفوذ" درخصوص نقش خود اظهار داشت: نقش یک پسر باهوش و نخبه را ایفا کردم و علاقه‌مند بودم که در فضای مجازی کار کنم.
 
وی گفت:" تیمور نژاد" جزء معدود کارگردان‌هایی است که نقش را برای بازیگر تحلیل می‌کند.
 
وی در این زمینه به من خیلی کمک کردند.
 
گفتنی است؛ فصل دوم نفوذ در 12 قسمت ده دقیقه‌ای طراحی شده که از هفته پایانی دی ماه بر روی وب سایت WWW.3.rial.TV قرار خواهد گرفت و روزهای یکشنبه و چهارشنبه این سریال بر  روی سایت قابل مشاهده است.
 
تهیه کنندگی این سریال را موسسه فرهنگی رسانه‌‌ای "آفتاب" برعهده داشته و کارگردانی آن توسط "آرش تیمورنژاد" انجام شده است. ارسلان قاسمی،‌ترلان پروانه، محمود مقامی و آزاده ریاضی از بازیگران این مجموعه هستند.
 
در پایان مراسم سه قسمت از فصل دوم سریال اینترنتی "نفوذ" پخش شد.
 
انتهای پیام/ اس
برچسب ها: سریال ، اینترنتی ، نفوذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار