هسته‌های بحران در مدارس جنوب پایتخت

ستاد مدیریت بحران منطقه 19 گفت: هسته‌های بحران در مدارس منطقه 19 به منظور آماده‌سازی دانش‌آموزان در هنگام وقوع بحران و بروز بلایا و سوانح طبیعی راه‌اندازی خواهد شد.

محمدباقر علیزاده جانشین شهردار در این ستاد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: هسته‌های بحران در مدارس منطقه 19 با تشکیل گروه‌های مدیریت بحران دانش‌آموزی از جمله پشتیبان امداد‌گران و نیروهای خدمات‌رسان به منظور آماده‌سازی دانش‌آموزان در هنگام وقوع بحران و بروز بلایا و سوانح طبیعی راه اندازی می شود.

وی با بیان توضیحات بیشتر افزود: این طرح با شناسایی دانش آموزان توانمند در هنگام مقابله با بحران و حوادث طبیعی و تشکیل گروه های مدیریت بحران از جمله پشتیبان بحران، امدادگر، مسئول قطع گاز و شریان‌های حیاتی به منظور آماده‌سازی دانش‌آموزان در مقابله با بحران، حوادث، بلایا و سوانح طبیعی در دست اجرا است.

علیزاده با اشاره به نحوه اجرای این طرح گفت: در این طرح هسته‌های بحران با تشکیل گروه های مدیریت بحران دانش‌آموزی کلیه اقدامات امدادرسانی را انجام خواهند داد تا نیروهای امدادی و خدمات‌رسانی ستاد مدیریت بحران منطقه 19 در مدارس حضور یابند.

وی با اشاره به اقدامات اجرایی این طرح گفت: مشخص نمودن نقاط امن و ناامن در مدارس منطقه 19، برگزاری کارگاه آموزشی نحوه تخلیه امن اضطراری و پناه‌گیری صحیح در مدارس، انتخاب حداقل یک دانش‌آموز در هسته بحران در هر شیفت از اقدامات اجرایی این طرح است.

علیزاده در پایان با اشاره به اقدامات دیگر ستاد مدیریت بحران منطقه 19 افزود: برگزاری جلسات توجیهی با موضوع راه‌اندازی هسته‌های بحران در منطقه 19، برگزاری دوره‌های آموزشی کمک‌های اولیه، اطفای حریق، روانشناسی در بحران، چادرزنی، کار با تجهیزات امداد و نجات، چگونگی مقابله درست با سوانح طبیعی از اقدامات دیگر ستاد مدیریت بحران منطقه 10 است.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: سوانح ، بحران ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار