پیرامون حساس‌ترین انتخابات ورزشی و با اعلام کاندیداهای حائز صلاحیت؛

یک صندلی و 10 مدعی

انتخابات کمیته ملی المپیک بدون شک حساس‌ترین رویداد ورزشی در این روزهاست صندلی‌های داغی که نشان داد خیلی‌ها وسوسه نشستن بر روی آنها را دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، روزهاست که حواشی کمیته ملی المپیک که داستان ادامه داری است و شروع آن نیز چندان زمان معین و مشخصی ندارد با بحث داغ انتخابات هم عجین شده است، رویدادی که صرف نظر از تمام حواشی و دشواری‌هایش، برای خیلی‌ها جذابیت بالایی داشته است.

درگیری‌ها و مصاحبه‌های جنجالی هم که گویا مثل سنجاق قفلی به بدنه ورزش ما چسبیده است البته در این بین بازار بیانیه‌ها هم داغ بود.

افشاگری‌هایی که معلوم نبود چرا تا به این روزها همچون گره سه بسته‌ای بود حال یکی یکی باز می‌شد و این رسانه‌ها بودند که در پیچ و تاب درگیری‌های لفظی و جلسات آشکار و نهان مقدمات رویدادی را پوشش خبری می‌دادند که از وقوع آن در موعد موقر چندان مطمئن نبودند.

البته عده‌ای آخرین تلاش‌های خود برای به تعویق انداختن انتخابات کمیته ملی المپیک را انجام دادند اما گویا این بار هیئت اجرایی باز هم موافق عقب انداختن انتخابات نبود.

شعار زیاد ثبت نام کاندیداها در پست‌های مختلف گواه این بود که کمیته ملی المپیک خیلی‌ها را به فکر مدیریت کلان ورزشی انداخته است، خیلی‌ها در این راه با مشکلاتی مواجه بودند.

جای پای سازمان بازرسی کل کشور و محدودیتهای حضور برخی از کاندیداها در انتخابات هم یکی دیگر از سوژه‌های داغ این روزها بود که البته هنوز هم این هزار و یک پرسش و علامت سوال به صورت روشن پاسخ داده نشده است.

هنوز هم در بند سه بخش ملاحظات آخرین اطلاعیه کمیته ملی المپیک آمده است که با عنایت به نامه واصله از سازمان بازرسی کل کشور، کاندیداهایی که دارای موانع قانونی جهت شرکت در انتخابات هستند می بایست تا روز قبل از برگزاری انتخابات نسبت به رفع موانع قانونی اقدام کنند و در غیر این صورت امکان حضور در انتخابات را نخواهند داشت.

حضور دو نماینده از یک فدراسیون هم یکی دیگر از موانع بود، به عنوان مثال مصطفی هاشمی طبا رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی که به علت شرکت جعفر درویش‌زاده در انتخابات به نوعی رد صلاحیت شد خودش معتقد بود که برای ثبت نام در انتخابات مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون ژیمناستیک را داشته است و البته با انتشار نامه‌ای و با استناد بر تاریخ ارسال نامه رئیس فدراسیون ژیمناستیک به کمیته حضور خود در انتخابات را قانونی اعلام کرد.

برخی از کاندیداها نیز برای شرکت در انتخابات و رد شدن از موانع قانونی مجبور شدند از سمت فعلی خود استعفا بدهند. برخی دیگر نیز داوطلبانه و بدون اجبار استعفا دادند به عنوان مثال کیومرث هاشمی مدیرکل وزارت ورزش و جوانان از سمت خود استعفا داد یا اینکه خسروی وفا نیز از سمت معاونت توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش  و جوانان استعفا داد.

یکی از نکات جالب در این دوره از انتخابات کمیته المپیک رغبت وعلاقه ورزشکاران برای شرکت در انتخابات بود.

حضور مهره‌هایی هم چون علیرضا دبیر و هادی ساعی والبته بیش از آن ثبت نام الهه احمدی در پست‌های ریاست و نایب رییس موج تازه‌ای از علاقه ورزش‌ها در مدیریت کلان را نشان می‌داد.

گرچه احمدی مدتی بعد از ثبت نام خود انصراف داد.

کمیته مشهور 5 نفره‌‌‌ای که به نوعی صلاحیت با عدم صلاحیت ثبت نام شدگان را برعهده داشت با الک‌های خود فیلتری برا ی برخی از کاندیداها شدند.

گرچه چندان پاسخگونبودند و رد صلاحیت‌ها تا حدودی محرمانه بود اما با اعلام اسامی نهایی نامزدهای انتخابات کمیته ملی المپیک آب پاکی بر دست همه ریخته شد و نامزدهای احراز پست در بخش‌های ریاست- دبیرکلی- نایب رییسی خزانه داری و هیئت اجرایی اعلام شدند.

بر این اساس در بخش ریاست فضل‌الله باقرزاده- مهرزاد حمیدی- محمود خسروی وفا- محمدرضا داورزنی- محمد علی‌آبادی- مهدی قدمی- محمد جعفر کامبوزیا- مهدی کرباسیان- علی مرادی و کیومرث هاشمی حق شرکت خواهند داشت.

در بخش دبیر کلی بهرام افشارزاده- محمدرضا داورزنی- اصغر رحیمی- شاهرخ شهنازی- محمد علی‌آبادی – مهدی علینژاد-علی مرادی و کیومرث هاشمی، در بخش نایب رییسی مهر علی باران چشمه – لطفعلی پورکاظمی- مهرزاد حمیدی- محمود خسروی وفا- علیرضا دبیر- افشین داوری- اصغر رحیمی – حسین رضازاده- رباب شهریان- مجید شایسته – مهدی علینژاد- مهدی قدمی – علی کفاشیان- محمود مشحون – غلامعلی محمد علیپور- سید مهدی هاشمی و فریده هادوی معرفی شدند.

در بخش خزانه داری سید محمد پولادگر – رسول خادم – علیرضا دبیر – محمدرضا رستگار- محمد زارع‌پور- محمد علی شجاعی- شاهرخ شهنازی- محمد جعفر کامبوزیا و مهدی کرباسیان عضویت دارند و در بخش هیئت اجرای نیز فضل‌الله باقرزاده-  محمدرضا پوریا- سید محمد پولادگر- رسول خادم – افشین داوری- جعفر درویش زاده- حسین رضا زاده- محسن رضوانی – محمدرضا رستگار – محمد زارع‌پور- کیکاووس سعیدی- مجید شایسته – محمد علی شجاعی- محمد علی‌صبور- غلامعلی محمد علیپور- خسرو قمری – علی کفاشیان – محمود مشحون – احمد ناطق نوری و سید مهدی هاشمی کاندیدا هستند.

انتخابات کمیته ملی المپیک 30 دی برگزار خواهد شد و تکلیف صاحبان این صندلی‌های جنجالی مشخص خواهد شد.


انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار