ارومیه/

ظهور روستاهای حاشیه‌ای در ارومیه پدیده‌ای نگران کننده است

فرماندار ارومیه گفت: ظهور روستاهای حاشیه‌ای در اطراف ارومیه پدیده‌ای نگران‌کننده قلمداد می‌شود که باید به چاره‌اندیشی پرداخت.

جواد شریف‌نژاد در گفت‌‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: پدیده جدیدی در استان ما بروز و ظهور یافته است که در سایر مناطق کشور چنین معضلی وجود ندارد به طوری که روستاهای جدید همراه با سکنه در حال شکل گرفتن هستند که نمونه آن در پشت شهرک صنعتی فاز یک ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه روستاهای مذکور فاقد کد روستایی ملی هستند، ادامه داد: اغلب این روستاها امتیازهای شرکت‌خدمات‌رسان از جمله آب، برق، گاز و تلفن را نداشته و به صورت قاچاق و غیرقانونی این خدمات را مورد استفاده قرار می‌دهند، که باید تدابیر لازم در راستای رفع این معضلات اتخاذ شود.

شریف‌نژاد با اظهار به اینکه روستاهای فوق به محل سکونت مهاجران شهرهای شمالی و جنوبی استان تبدیل شده است، ادامه داد: شکل‌گیری این قبیل روستاها مشکلات زیادی را برای مسئولان و مردم به وجود می‌آورد که باید در راستای رفع این مشکلات گام برداشته و از افزایش یافتن این قبیل روستاها جلوگیری به عمل آورد.

فرماندار ارومیه تلاش برای ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیرمجاز در مناطق شهری را یک ضرورت جدی دانست و اظهار داشت: توسعه بی‌رویه این سکونت‌گاه‌ها و افزایش یافتن آنها مشکلاتی را به بار می‌آورد که باید در راستای اتخاذ تدابیری جدی گام برداشته شود./س

برچسب ها: نگران ، ارومیه ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.