بازديد سرزده فاطمه دانشور از مراكز اجتماعي و رفاهي منطقه 21

فاطمه دانشور عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران از مراکز تحت پوشش منطقه 21 در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران فاطمه دانشور عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران در بازدید از منطقه 21 گفت : اهمیت و ارزش کرامت انسانی برای لزوم توانمندسازی سمن های فعال در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ضروری است و برنامه ریزیهای لازم جهت تعامل و هماهنگی به منظور استفاده از ظرفیتهای سمن ها و شهرداری تهران به عمل خواهد آمد.

وی در بازدید از مرکز کاهش آسیبهای اجتماعی ( DIC ) منطقه 21 و مرکز اقامتی کوتاه مدت درمان اعتیاد ( مرهم ) افزود : به منظور استفاده بهینه از ظرفیتهای سمن های این منطقه جهت ایجاد ظرفیت در سطح مناطق از توانمندی سمن های فعال در منطقه 21 استفاده خواهد شد .

عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه اظهار کرد: در خصوص بحث آسیبهای مربوط به کودکان نیز شهرداری باید با کمک و همکاری سازمانها و نهادهای ذیربط اقدامات پیشگیرانه و کارگشا در جهت کمک رسانی به این قشر بی دفاع در جامعه را در دستور کار خود قرار دهد .

دانشور همچنین در خصوص استفاده از مددکاران اجتماعی مداخله گر بیان کرد : این افراد باید دارای حق دخالت برای برنامه ریزی مناسب جهت دستگاه های مرتبط باشند .

این عضو شورای شهر در پایان تصریح کرد : با توجه به رویکرد اجتماعی شهرداری در سال های اخیر ، برنامه ریزی در خصوص بحث مسئولیت پذیری اجتماعی و آموزش آن به شهروندان در دستور کار این نهاد قرار گرفته است .

در ادامه این بازدید عبدالرضا یوسفی میانجی مدیر مرکز خدمات اجتماعی و رفاهی منطقه توضیحاتی در خصوص نحوه خدمات رسانی مرکز در بخش آسیبهای اجتماعی و اهتمام این مرکز جهت ایجاد زنجیره توانمندسازی افراد رها شده از بند اعتیاد جهت بازگشت به اجتماع و آماری از روند فعالیتها و همکاری این مرکز با سمن های سطح منطقه ارائه کرد .

انتهای‌پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار