اردبیل/

استاندار اردبیل برای تعیین تکلیف پتروشیمی ضرب‌العجل تعیین کند

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: استاندار اردبیل باید برای تعیین تکلیف پتروشیمی اردبیل ضرب‌العجلی تعیین کند تا پتروشیمی اراک کار را یکسره کند.

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: با توجه به تصویب وام 545 میلیون دلاری پتروشیمی اردبیل تاکنون برای دریافت این تسهیلات اقدامی انجام نشده و همچنان کار در مرحله تشکیل کنسرسیوم بانکی باقیمانده است که در این زمینه امیدواریم متولیان امر به موقع ورود پیدا کرده و نسبت به پیشبرد کار اقدامات لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: ما از استاندار اردبیل انتظار داریم که با درایت و تدبیر مناسب حتی به خلع ید شرکت پتروشیمی شازند اراک از ادامه فعالیت پتروشیمی اردبیل اقدام کرده تا به صورت حقیقی این مشکل برطرف شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: به دلیل برخی سنگ‌اندازی‌ها و اختلال در روند پتروشیمی اردبیل بنده از ادامه پیگیری این طرح کنار رفتم تا ببینم آقایان در راه‌اندازی پتروشیمی چه کار می‌کنند که متاسفانه در ماه‌های اخیر هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و اگر این نمایندگان و پیگیر‌ی‌کنندگان پتروشیمی اردبیل به ناکارآمدی خود اذعان کرده و از بنده بخواهند در این زمینه ورود پیدا کنم حاضر هستم تا مشکلات پیش آمده به ویژه تشکیل کنسرسیوم و پرداخت تسهیلات از طریق سه بانک عامل را انجام دهم.

حقیقت‌پور در ادامه گفت: برای برطرف شدن این مشکل باید با همکاری بهتر مسئولان، صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل سرمایه‌گذار جدید تعیین شده و با انتقال سهام به نام این شرکت مجوز قبلی با پتروشیمی اراک لغو شده و در این زمینه اقدامات اساسی مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.