شیراز/

برتری صدا و سیما فارس در برنامه‌های معارفی و نماز

در همایش هم‌اندیشی کارشناسان برنامه‌های معارفی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، فارس مرکز برتر در برنامه های معارفی و نماز شناخته شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ در همایش هم‌اندیشی کارشناسان برنامه‌های معارفی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، فارس مرکز برتر در برنامه‌های معارفی و نماز شناخته شد و از یاسر جمالی تهیه کننده برنامه رادیویی «فرصت پرواز» و فضل الله تاری تهیه کننده مستند «خدایخانه» تقدیر شد.

" خدایخانه " که در قالب مستند در سیمای فارس تهیه و تولید شده است به مسجد جامع عتیق شیراز می‌پردازد و این مسجد را از منظرهای گوناگون مورد بررسی قرار می دهد.

مستند " خدایخانه" بیان می‌دارد که : مسجد عتیق از قدیمی ترین مساجد ایران در قلب شهر شیراز و در همسایگی حرم مطهرحضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) قرار دارد.

این برنامه به تشریح شکل‌گیری از آغاز ساخت تا کنون مسجد می‌پردازد. از جمله مطرح می‌شود که: در سال 281 قمری عمرولیث صفاری به شکرانه پیروزیش بر قشون خلیفه عباسی طرح مسجد بزرگی را در شیراز بنیان نهاد به طوری که از هر حیث بی سابقه و با عظمت باشد.

از جمله ویژگی‌های این مستند معرفی با عنوان‌های خاص مانند پایگاه وسنگر مبارزاتی شهید آیت الله دستغیب شیرازی در دوران اوج گیری مبارزات انقلابیون فارس علیه رژیم طاغوت و غیره است.

مرکز فارس تنها مرکزی است که در هر دو حوزه سیما و صدا جایزه دریافت کرد و عنوان برتری را نصیب فارسیان فرهیخته کرد.

برنامه «فرصت پرواز» هر روز از شنبه تا چهارشنبه به مدت 45 دقیقه و زنده از رادیو فارس پخش می‌شود و به پاسخ‌گویی سؤالات شرعی و احکام و مباحث کارشناسی ائمه جمعه استان، پخش تلاوت قرآن کریم، اذان و ادعیه و گلچین کلام بزرگان می‌پردازد.

این برنامه با محوریت دین، اخلاق، امید و آگاهی با حضور کارشناسان مذهبی موارد اعتقادی در راستای نیازهای مخاطبان را طرح می‌کند و سؤالات آنان را پاسخگو است/س.

انتهای پیام/



برچسب ها: صدا ، سیما ، نماز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.