نماينده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در تهران گفت: خانواده و اعضاي مدارس از مدل‌هاي بسيار تاثيرگذار و از فاكتورهاي اصلي در عدم گرايش قشر جوان به اعتياد محسوب مي‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ليك بون وات صبح امروز در افتتاحيه کارگاه آموزشي «برنامه همكاري خانه و مدرسه» كه در مجموعه فرهنگي شقايق برگزار شد، توجه به مباحث پيشگيري از اعتياد را امري ضروري دانست و گفت: مدارس و جامعه محلي نقش مهمي در جلوگيري از گرايش دانشجويان و دانش‌آموزان به اعتياد و رفتارهاي خشونت‌آميز آنان دارند، لذا خانواده و اعضاي مدارس از مدل‌هاي بسيار تاثيرگذار و از فاكتورهاي اصلي در عدم گرايش اين قشر جوان به اعتياد محسوب مي‌شوند.
 
وي با تاكيد بر اينكه خانواده و مدارسي كه ارتباط خوب و همسويي با يكديگر دارند، مي‌توانند در راستاي اهداف مشترك خود همكاري كنند گفت: بايد برنامه‌هاي پيشگيري از اعتياد را در مدارس، جامعه محلي و خانواده‌ها‌ اجرايي كرد چرا كه چنين برنامه‌هايي باعث كاهش ريسك مصرف مواد در دانش‌آموزان مي‌شود.
 
نماينده دفتر UNODC در تهران بيان داشت: اين دفتر از سال 2005 برنامه‌هاي مدارس را حمايت و پكيج‌هايي را با عنوان جوانان سالم و با هدف تقويت آگاهي دانش‌آموزان، والدين و مربيان آموزشي توزيع كرده است.
 
بون وات در پايان برگزاري اين كارگاه آموزشي را نقطه عطفي براي اجراي برنامه‌هاي مهم در مدرسه دانست و گفت: اميدوارم اين برنامه موجب تقويت اهداف مشترك از جمله جلوگيري از مصرف مواد مخدر در بين نوجوان و جوانان شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار