ایران بعد از یک دوره غیبت راهی مسابقات جام جهانی شد

تیم ملی فوتبال ایران 28 خرداد ماه امسال با برتری در خانه کره جنوبی پس از یک دوره غیبت و پس از 8 سال برای چهارمین بار راهی رقابت های جام جهانی شد.

به گزارش خبرنگارورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم ملی فوتبال ایران از مرحله دوم پلی آف منطقه آسیا برای صعود به جام جهانی 2014 کار را آغاز کرد. شاگردان کی روش در اولین گام در دو دیدار رفت و برگشت مقابل تیم فوتبال مالدیو به برتری رسیده و راهی مرحله اول گروهی شد. 

در این مرحله ملی پوشان ایران با تیم های قطر، بحرین واندونزی در گروه پنجم رقابت ها همگروه شدند. در مرحله اول گروهی ایرانی صدرنشین شد و به همراه قطر راهی دور پایانی مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا شد.  

در این مرحله کی سرنوشت تیم ها برای جام جهانی شخص می شد فوتبالیست های تیم ملی در گروه اول با کره جنوبی، ازبکستان، لبنان و دوباره با قطر همگروه شدند که صدر نشینی گروه و صعود به جام جهانی پایان راه تیم فوتبال ایران در رقابت های مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا بود. 



تیم فوتبال ایران درمرحله مقدماتی پلی. آف به مصاف تیم مالدیو رفت که درهر دو دیدار به برتری رسید. در دیدار رفت ایران با نتیجه چهار بر صفر مالدیو شکست را داد و در دیدار برگشت مالدیو با شکست یک بر صفر از دور رقابت ها به کنار رفت.

در مرحله اول گروهی ایران شش  بار به مصاف حریفان رفت که نتایج آنها به این قرار است، ایران توانست تیم اندونزی را با نتیجه سه بر صفر در دور رفت شکست دهد. و در دور برگشت و در خانه حریف بار دیگر ایران تیم فوتبال اندونزی را شکست داد که نتیجه یک بر چهار به سود تیم فوتبال ایران را در پی داشت.  

تیم فوتبال ایران با تیم قطر نیز هم بازی شد که هر دو بازی نتیجه تساوی را در بر داشت. یک بازی یک یک وبازی دیگر دو دو مساوی شد. تیم دیگری که ایران در مرحله اول گروهی با آن بازی کرد تیم فوتبال بحرین  بود.

تيم ايران در دو ديداري كه در مقابل تيم بحرين داشت، يكبار به تساوي يك – يك رسيد و يكبار ديگر نيز پيروزي پرگل شش بر صفر به سود ايران را تجربه كرد.



در مرحله دوم گروهي ايران به همراه 4 تيم كره‌جنوبي، ازبكستان، لبنان و قطر به رقابت پرداخت.

ديدار رفت تيم ايران در مقابل تيم ازبكستان با نتيجه يك بر صفر به سود تيم ايران پايان يافت و در ديدار برگشت نتيجه‌اي عكس بازي رفت رقم خورد و ايران با دريافت يك گل از حريف ازبكي خود بازي را واگذار كرد.

بار ديگر كه ايران با تيم قطر همگروه شد، تيم فوتبال كشورمان توانست در دو ديدار رفت و برگشت يك تساوي و يك برد را تجربه كند.

يكبار بازي در مقابل قطر به نتيجه صفر – صفر دست يافت و بار ديگر به پيروزي يك بر صفر به سود ايران رسيد.

تيم ايران دو بار نيز با تيم لبنان بازي كرد كه يكي از بازي‌ها با نتيجه يك بر صفر به نفع لبنان پايان گرفت و در بازي برگشت ايران توانست شكستش را جبران كند و تيم لبنان را با نتيجه چهار بر صفر شكست داد.

يكي ديگر از حريفان ايران تيم فوتبال كره‌جنوبي بود كه ايران در مقابل اين تيم در هر دو بازي رفت و برگشت به پيروزي رسيد كه در هر دو بازي ايران يك گل وارد دروازه كره‌اي‌ها كرد و پيروز ميدان شد و با پيروزي در مقابل تيم كره‌اي ايران اجازه‌ي ورود به رقابت‌هاي جام جهاني 2015 را بدست آورد و توانست راهي برزيل شود.



تيم فوتبال ايران تا به حال جواز حضور در چهار دوره رقابت‌هاي جهاني را كسب كرده‌است كه اين اتفاق در سال‌هاي 1978 و 1998، 2006 و 2014 براي ايران رقم خورده است.

بهترين عملكرد تيم ايران در جام جهاني 98 فرانسه بود كه در مرحله گروهي توانست سه امتياز را از آن خود كند.

لازم به ذكر است كه طبق رده‌بندي فيفا بهترين جايگاه تيم ايران در سال 2013 بود كه ايران توانست در رده 45 در بين تمام تيم‌ها قرار گيرد و بدترين رده‌بندي فيفا براي تيم فوتبال ايران در سال 2013 رده‌ي 67 بود.

اشكان دژاگه، رضا قوچان‌نژاد، جواد نكونام، آندرانيك تيموريان از بازيكنان مطرح ايراني هستند كه كاروان ايران را در برزيل همراهي خواهند كرد و سكان‌داري تيم ايران برعهده كارلوس كي روش مي‌باشد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: جام ، رده بندی ، مالدیو ، برزیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار