سینما در هفته‌ای که گذشت؛

بازگشت شمقدری و یارانش به سینما/ تعطیلی سینما "قدس"

در محافل خبری حرف از بازگشت جواد شمقدری و یاران مدیریتی‌اش به سینما به گوش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، سرانجام سینما «قدس»تعطیل شد این اتفاقی بود که پس از اعلام مالکان سینما «قدس»مبنی برتعطیلی این سینمابه دلیل ضرر دهی وشرایط نامساعد مالی این سینمای قدیمی دیگر فعالیت نخواهد کرد.



اما اتفاق ناگواری که این هفته سینما را به خود معطوف کرد و درحالی که مراحل پایانی فیلم «معراجی‌ها» درحال انجام بود،صبح  ‌18 دی‌ماه، در پشت صحنه این فیلم در شهرک سینمایی دفاع مقدس انفجاری رخداد که بر اثر این انفجار، حداقل 5  نفر کشته شدند، علی اکبر رنجبر مدیر شهرک سینمایی "دفاع مقدس"، جوادشریفی‌راد مسئول جلوه‌های ویژه، رضافرجی دستیار تولید، مهدی مرادی جلوه‌های ویژه، جمشید اصفهانی‌‌فر نگهبان از کشته شدگان این حادثه هستند.





معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی از "رضارویگری" و "مجیدمظفری" عیادت کرد.



اما اخباری از بازگشت جواد شمقدری به همراه یارانش به گوش می‌رسد و درصدد راه‌اندازی تشکیلاتی سینمایی است که از طریق آن بتواند تعدادی از همراهان خویش در سازمان را گرد خود جمع کرده و آن‌ طور که خود گمان دارد، فعالیت فرهنگی کند.

این تشکیلات که فعلا به صورت چراغ خاموش درحال یارگیری است، چندین زیرشاخه دارد که از تولید فیلم و راه‌اندازی آموزشگاه سینمایی گرفته تا انتشار رسانه سینمایی راشامل می‌شود. اولین مرحله فعالیت این تشکیلات، انتشاررسانه است.

به زودی رسانه رسمی این تشکیلات که عنوان آن «سینمای خانگی» است توسط "مهدی عظیمی میرآبادی " از معتمدین شخص "شمقدری" ورئیس سابق اداره نظارت و ارزشیابی روانه کیوسک‌ها می‌شود.

بعداز انصراف نرگس آبیار از حضور در جشنواره فیلم «ساکن طبقه وسط» اولین ساخته سینمایی شهاب حسینی به دلیل تکمیل نشدن مراحل فنی، از حضور در سی و دومین جشنواره فیلم فجر انصراف داد.

هیئت انتخاب بخش مستند و مسابقه سینمای ایران سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر،اسامی فیلمهای پذیرفته شده در این بخش
و بخش "سوداي سيمرغ" و "نگاه نو" در سي و دومين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر را اعلام کرد و در میان اسامی نامی از فیلم هایی چون "آشغال های دوست داشتنی"، "خانه پدری" و "زندگی مشترک آقای محمودی و بانو" به چشم نخورد که البته در زمان نهایی شدن اسامی شاید یکی از فیلم ها حضور پیدا کنند.

امسال برای فیلم‌های بخش مستند مکانی مناسبی را در نظر گرفتند و به‌طور ویژه در خانه هنرمندان به نمایش در می‌آیند و دیگر مستندها در حاشیه نمایش فیلم‌های بلند داستانی قرار نمی‌گیرند.

اعلام اسامی فیلم های پذیرفته شده حاشیه های بسیاری به همراه داشت به همین جهت دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از تغییر لیست فیلمهای سودای سیمرغ و نگاه نو بعد از برگزاری جلسه نهایی بازبینی فیلمها خبرداد.



دیدار صمیمانه حسن روحانی، رئیس جمهور و اهالی هنر عصر 18 دیماه در تالار وحدت برگزار شد که دراین مراسم در کنار سخنرانی تعدادی از هنرمندان، "علی جنتی"وزیر ارشاد و شخص رئیس جمهور نیز صحبت کردند و در میان سخنرانان مدیر عامل خانه سینما از کاربرد اصطلاح مصلحت اندیشی گفت و این که سو استفاده از این مسئله گاهی به اعمال سلیقه بیشتر و دور زدن قانون منجر شده است.

"عسگرپور" جنجالی ترین حرفهایش را در آخر زد وگفت که هر نظامی خط قرمزهای خود را دارد و این را هنرمندان هم می‌دانند ولی افراط در نشان دادن این خط قرمزها از عدم اعتماد به نفس یک نظام نشات می‌گیرد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار