نحوه صعود استرالیا به جام جهانی

تیم ملی استرالیا پس از برتری یک بر صفر مقابل تیم عراق توانست به عنوان چهارمین تیم از قاره آسیا به جام جهانی صعود کند.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، استرالیا هم مانند دو تیم دیگر شرق آسیا از مرحله نخست گروهی کار خود را آغاز کردند.
 
 کانگورو‌ها در گام نخست با عمان و تیم‌های عربستان و تایلند در گروه چهارم بر رقابت پرداختند که در نهایت استرالیا توانست به همراه عمان راهی دور دوم گروهی شوند.
 
 در مرحله دوم گروهی مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل تیم استرالیا با تیم‌های ژاپن، عراق، عمان و اردن همگروه شد و در نهایت با 13 امتیاز از تیم ژاپن موفق به کسب جواز در رقابت‌های جام جهانی 2014 شد.
 
استرالیا چهارمین حضورش را در این دوره تجربه خواهد کرد.
 
 لازم به ذکر است: که حضور تیم استرالیا در این دوره سومین دوره پیاپی این تیم در جام جهانی است.
 
 نگاهی به نتایج مرحله مقدماتی تیم استرالیا استرالیا در اولین دیدار خود که میزبان تیم تایلند بود توانست این تیم را با نتیجه 2 بر1 شکست دهد و پیروز میدان شود.
 
 در بازی بعدی خود استرالیا میهمان تیم عربستان بود و توانست دومین  بازی خود را نیز با نتیجه 3 بر یک مقابل حریف خود پیروز شود.
 
 این تیم در بازی سوم خود به مصاف تیم عمان رفت و با سه گل از میهمان خود پذیرای کرد و آن بازی با نتیجه سه بر صفر به سود تیم استرالیا به پایان رسید.
 
 در چهارمین بازی دور مقدماتی جام جهانی، تیم استرالیا این بار میهمان تیم عمان بود در آن بازی عمان توانست شکستی که در بازی رفت متقبل نشده بود را با یک گل جبران کند.
 
بنابراین تیم استرالیا پس از سه بازی در مقابل عمان با نتیجه یک بر صفر شکست خود اما تیم تایلند در دور برگشت بازی‌های مقدماتی جام جهانی باز هم  نتوانست بر استرالیا غلبه کند و در آن بازی که به میزبانی تیم تایلند برگزار شد. این تیم با نتیجه یک بر صفر مغلوب تیم استرالیا در آخرین بازی دور  برگشت مرحله مقدماتی استرالیا با 4 گل توانست از میهمان خود عربستان بگذردد آن بازی را با نتیجه 4 بر 2 پیروز شود.
 
نتایج مرحله دوم گروهی

در اولین دیدار تیم استرالیا که به میزبانی تیم عمان برگزار شد با نتیجه‌ی مساوی بدون گل پایان یافت و عمان و استرالیا به بازی بدون گل در مقابل هم اکتفا کردند.

استرالیا در دومین بازی خود نیز که به مصاف تیم ژاپن رفت در خانه خود به نتیجه یک بر یک بسنده کرد و آن بازی دومین مساوی پی در پی استرالیا را به همراه داشت.

اسپانیا در سومین بازی خود در مقابل تیم اردن متوقف شد و نتوانست در سومین بازی خود به پیروزی دست پیدا کند در نتیجه آن بازی با نتیجه دو بر یک به سود تیم اردن به پایان رسید.

در چهارمین بازی بود که استرالیا بالاخره توانست از سد عراق بگذرد و آن بازی را با نتیجه دو بر یک مقابل عراق پیروز شود و اولین پیروزی خود را بعد از چهار بازی به دست آورد.

استرالیا در بازی بعدی خود که میزبان تیم عمان بود نتوانست باز هم مقابل عمان به پیروزی برسد و این دو تیم با نتیجه 2-2 مساوی اکتفا کردند در بازی بعدی نیز که در خانه ژاپن برگزار شد آن بازی پیروزی در بر نداشت و دو تیم ژاپن و استرالیا یک – یک مساوی شدند.

اما استرالیا در بازی بعدی خود که مقابل تیم اردن برگزار کرد توانست با گل باران کردن این تیم انتقام خود را از این تیم بگیرد و 4برصفر  پیروز شود.

در آخرین بازی از مرحله دوم مقدماتی عراق بار دیگر مغلوب تیم استرالیا شد  و به ناکام ماندن خود در مقابل این تیم ادامه داد.

در این بازی که به میزبانی تیم استرالیا برگزار شد این تیم توانست با زدن یک گل از سد عراق بگذرد.
بنابر این این تیم در سال 2013 پس از انجام 12 بازی توانست چهار پیروزی و سه دیدارش را مساوی و پنج دیدار را با شکست به پایان رساند.

نتایج کامل تیم ملی استرالیا در سال 2013 میلادی: دریک بازی دوستانه که تیم استرالیا مقابل تیم کاستاریکا داشت توانست این تیم را با یک گل شکست دهد.

در دیگر بازی خود که مقابل تیم کانادا داشت توانست کانادا را با سه گل شکست دهد و در آن بازی گلی دریافت نکند.

در سال 2013 تیم ملی استرالیا یک بازی دوستانه مهم در مقابل تیم ملی فرانسه داشت و در آن روز فرانسه مقابل استرالیا جشنواره گل به راه انداخت و استرالیا را با 6 گل مغلوب خود کرد و گلی هم دریافت نکرد.

یکی دیگر از بازی‌های مهم این تیم در مقابل تیم‌های مهم این تیم در مقابل تیم‌های اروپایی باز با تیم برزیل بود که بازهم دروازه تیم استرالیا گل باران شد و 6 گل از خط دروازه این تیم گذشت و نتوانست به برزیل هیچ گلی به ثمر رساند و در آخر آن بازی هم با نتیجه 6 بر صفر به نفع تیم برزیل به پایان رسید.

استرالیا در مسابقات قهرمانی شرق آسیا میزبان تیم چین بود که می‌توان آن بازی را بازی پرگلی دانست زیرا استرالیا توانست 3 گل به تیم ملی چین بزند و از طرفی هم 4 گل دریافت کند که در نتیجه آن بازی نیز با نتیجه 4-3 به نفع تیم چین به پایان رسید.

استرالیا در بازی دیگر خود در مسابقات قهرمانی شرق آسیا در مقابل تیم ژاپن قرار گرفت و آن بازی را هم با نتیجه 3 بر 2 واگذار کرد.

در بازی بعدی خود در این مسابقات استرالیا میهمان تیم کره جنوبی بود که آن بازی پیروزی در میان نداشت و صفر-صفر مساوی به پایان رسید.

در آخرین بازی دوستانه تیم استرالیا در سال 013 بازهم این تیم در مقابل حریف خود شکست خورد و آن بازی را با نتیجه 3 بر 2 به تیم رومانی واگذار کرد.

استرالیا در سال‌های 1974،2006،2010،2014 در جام جهانی حضور یافت که بهترین عملکرد این تیم در جام جهانی را می‌توان به صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2006 اشاره کرد.

استرالیا در آخرین رده‌بندی فیفا در جایگاه 56 قرار دارد.

این تیم در سال 2013 بهترین جایگاه را در رده‌بندی فیفا کسب کرد که در رده‌ی 36 قرار گرفت.
در سال 2013 بدترین رده‌ای که در آن قرار گرفت که 59 فیفا بود.

از بازیکنان مطرح این تیم می‌توان به مارک شوارزر،لوکاس نیل،رایس ویلیامز، دیوید کادنی، مارکو برشیانو،تیم کاهیل،رابی کراس اشاره کرد.

سرمربی این تیم هم اکنون آنگل پوستلکولگو است.

اما سرمربی‌ای که تیم ملی استرالیا با او به جام جهانی صعود کرد خدایت اوسیک بود که در اواخر مهرماه از سمت خود برکنار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار