زنجان/

دوتن از اهالی روستای هندی کندی طارم مورد حمله گرگ قرار گرفتند

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: یک مرد در روستای هندی کندی طارم مورد حمله گرگ قرار گرفته و از ناحیه صورت دچار صدمه شده که در جدال با این حیوان درنده و ترس از دریده شدن از فرصت استفاده کرده و با فرار به حیاط منزل و بستن درب از دست گرگ رهایی می یابد.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان 

قاسمی افزود: این مرد که با حمله این گرگ درنده از ناحیه صورت زخمی شده بود بلافاصله مورد مداوا قرار گرفت ولی برای اطمینان بیشتر به بیمارستان اعزام شده است.

وی تصریح کرد :دومین فرد روستایی نیز که یک زن می باشد  که در حیاط منزل مسکونی که فاقد دیوارکشی مناسب بوده ، مورد هجوم گرگ از ناحیه صورت و گردن قرار می گیرد که جهت مداوا به بیمارستانی در گیلان اعزام می شود.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: یکی از این دو گرگ توسط سگ های روستاییان دریده شده و گرگ دیگر نیز متواری شده است و احتمال اینکه این دو قلاده گرگ به بیماری هاری مبتلا بوده اند وجود دارد.

قاسمی ادامه داد: با توجه به فصل زمستان و کمبود غذا در طبیعت، گرگ ها به منظور تغذیه وارد حریم شهرها و روستا شده و برخی از آنها به افراد حمله ور می شوند.

وی به روستاییان توصیه کرد، زباله های خود را به صورت اصولی و بهداشتی دفن کنند تا عاملی برای ورود حیوانات وحشی و درنده به حریم روستاها نباشد.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان   خاطر نشان کرد :در فصل زمستان که هوا سرد و برفی است باید روستاییان از افراد مسن و کودکان خود مواظب بیشتری به عمل آورند چراکه در صورت حمله حیوانات درنده از قبیل گرگ، مطمئنا توان چندانی برای دفاع از خود نخواهند داشت./س

 

برچسب ها: حمله ، گرگ ، طارم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.