ساری /

105 پرونده قضایی برای دام‌داران بدون مجوز چرا تشکیل شد

در 9 ماه نخست امسال 105 پرونده قضایی برای دامداران متخلف غرب مازندران به دلیل چرای بدون مجوز 17 هزار و 781 واحد دامی تشکیل شد.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری مازندران – نوشهردر گفتگوباخبرنگارباشگاهخبرنگاران ساری گفت:بیشترین چرای غیر مجاز مربوط به حوزه منابع طبیعی شهرستان تنکابن به میزان هشت هزار و 180 واحد دامی بود که 50 پرونده برای آن تشکیل شد و کمترین آن متعلق به شهرستان عباس آباد بود که هیچ گونه چرای غیر مجاز از این منطقه گزارش نشد.

عطایی افزود: با توجه به اینکه هر مرتعی ظرفیت چرای مشخصی دارد برای حفظ پایدار مرتع و استفاده بهینه از آن، به تمام مراتع سرکشی و رعایت چارچوب‌های قانونی، از جمله مکان و فصل چرا بررسی می‌شود.

به گفته وی: بر طبق ماده 43 مکرر ‌قانون اصلاح قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، به منظور جلوگیری از پر شدن مخازن سدها و حرکت ریگ‌های روان و همچنین حفاظت از فرسایش خاک، چرانیدن دام و زراعت دیم در مناطق قرق شده به کلی ممنوع است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران -نوشهر با اشاره به اینکه 303 سامانه چرا در غرب مازندران وجود دارد گفت: تعداد دام مجاز برای مراتع موجود 303 هزار و 479 واحد دامی است ولی هم اکنون 364 هزار و 804 دام در مراتع غرب مازندران تعلیف می‌کنند که اغلب مربوط به دامداران غیر مجاز است.

عطایی افزود: از 197 هزار و 152 هکتار مرتع موجود در غرب مازندران 21 درصد مرتع درجه یک و 59 درصد درجه دو و 20 درصد درجه سه محسوب می‌شود که از ارتفاع دو هزار و 200 متر تا ارتفاع بیش از سه هزار و 500 متر پراکنده است/س

انتهای پیام ///

برچسب ها: دامدار ، قضایی ، مجوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.