انتقاد اسقف اعظم بيت المقدس از اهداف سیاسی سفر "پاپ" به فلسطین

فواد طوال اسقف اعظم بيت المقدس در مصاحبه اي با خبرگزاري «آي مديا » که چهارشنبه منتشر شد اعلام کرد سفر پاپ به سرزمين مقدس جنبه اي سياسي دارد که اردني ها ، فلسطينيان و اسرائيلي ها تلاش خواهند کرد از آن بهره ببرند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ يکشنبه گذشته ، فرانسيس اعلام کرد از 24 تا 26 مه به سرزمين مقدس سفر خواهد کرد و در طول اين ديدار از امان ، بيت لحم و بيت المقدس ديدار خواهد کرد.

اسقف اعظم روم بيت المقدس در پاسخ به پرسشي درباره بعد سياسي اين سفر به خبرگزاري تخصصي واتيکان گفت :« مطمئنا  اين سفر بعدي سياسي دارد زيرا اين جنبه براي ما اهميت زيادي دارد . اين ديدار از نظر سياسي براي بحران هاي منطقه به ويژه سوريه و اشغالگري اسرائيل تاثيرات مهمي دارد.»

وي افزود :« همه، فلسطينيان ، اردني ها و اسرائيلي ها تلاش مي کنند حداکثر استفاده را از جمله براي تبليغات خود داشته باشند. اين عادي است .»

اسقف اعظم کليساي روم بيت المقدس افزود: مسيحيان پيش از همه  از اين سفر  انتظار دارند  ارتباطات بين کاتوليک ها و ارتدوکس ها مستحکم شود. پيشرفت ها در گفتگوي بين کليساي روم و کليساهاي ارتدوکس که از حدود 1000 سال پيش از هم جدا شدند واقعي اما کند است.

اسقف اعظم کليساي روم بيت المقدس همچنين گفت: همه و نه فقط مسيحيان از پاپ انتظاراتي دارند و اين انتظارات حتي در داخل جهان اسلام نيز مشهود است .

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار