ساری /

تقویت استان‌های صاحب کشتی

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان‌های صاحب کشتی باید تقویت شوند،گفت: معرفی رسول خادم بهترین انتخاب در فدراسیون کشتی بوده است.

 

سید هادی حسینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با تاکید بر اینکه انتخاب رسول خادم به عنوان رئیس فدراسیون کشتی از بهترین انتخاب‌های کشتی کشور بود، اظهار داشت: رسول خادم در فضای کشتی بوده و درس خوانده و کشتی بلد و دارای مدیریت توانمند است.

وی با بیان اینکه برخی از استان‌های کشور در طول ده‌ها سال گذشته هیچ کشتی‌گیری را معرفی نکرده‌اند و از لحاظ انگیزه و فیزیک بدنی و سابقه تاریخی در زمینه کشتی فعال نبودند، گفت: سرمایه‌گذاری برای استان‌هایی که در کشتی برنامه‌ای ندارند کمرنگ شود و استان‌های صاحب کشتی تقویت شوند.

نماینده سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این نکته که بحث خروج رشته کشتی از المپیک به دلیل دورنمای مورد نظر کارشناسان برای کاهش علاقه به این رشته ورزشی انجام شده بود که کشورهای صاحبان کشتی باید در این زمینه پیگیری و برنامه‌ریزی کنند، تصریح کرد: کادر‌ سازی در بخش جوانان و نوجوانان ضروری است و آینده کشتی را روشن نمی‌بینم.

حسینی بر لزوم تغییر ساختار انتخاب هیئت‌ها و فدراسیون‌ها تاکید کرد و افزود: انتخاب هیئت‌های ورزشی و فدراسیون‌ها باید از ساختار دولتی به شبه دولتی و موسسات عمومی غیردولتی تغییر کند.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ورزش شهرها و روستاها باید بر طبق آیین نامه‌های فدراسیون‌های آماتوری عمل شود، تصریح کرد: انتخاب روسای هیئت‌ها و فدراسیون‌ها توسط اعضای مجمع که شامل روسای هیئت‌های ورزشی، مربیان، داوران و قهرمانان و وزارتخانه یا اداره ورزش و جوانان هستند انتخاب شوند.

وی با اشاره به اینکه تخصیص کامل بودجه‌های فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی توسط دولت اشتباه است، گفت: فدراسیون‌ها به عنوان موسسات عمومی غیردولتی می‌توانند از دولت به عنوان یکی از گزینه‌های خود کمک دریافت کنند و اقدام به درآمدزایی کنندحسینی با بی‌تفاوت بودن مجامع ورزشی و تصویب پول‌های خرج شده توسط آنان اشاره و خاطرنشان کرد: اگر نقش مجامع ورزشی تقویت شود شاهد حساسیت بیشتر آنان در مباحث ورزشی خواهیم بود و افرادی مانند رسول خادم از مجامع تخصصی ورزشی انتخاب می‌شوند.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس درباره وضعیت مهدی تقوی و اعلام خداحافظی ماه گذشته وی از تیم ملی،گفت: با مهدی تقوی دیدار داشتم و او تمرین می‌کند ولی مسائلی که بیان کرده است باید بررسی و پیگیری شود.عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سهم مهدی تقوی در قهرمانی‌ها لحاظ شود، افزود: مهدی تقوی دارای چند قهرمانی جهان برای کشور است و با پیروزی او قهرمانی تیم ملی را کسب کردیم.

نماینده سوادکوه و قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کوتاه بودن عمر قهرمانی در رشته کشتی به دلیل پایین بودن امید به آینده اقتصادی است، تصریح کرد: مهدی تقوی چند مدال جهانی را در کارنامه دارد و توانایی کسب مدال‌های دیگر را هم دارد./س

انتهای پیام ///

برچسب ها: استان ، صاحب ، کشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.