نماینده اساتید کمیته‌های علمی دانشجویی:

" اقتصاد " مشکل اصلی نخبگان است/ المپیاد به یک نهاد مستقل ارتقا یابد

نکته قابل توجه که سبب ماندگاری نخبگان در آن‌سوی آب‌ها می‌شود، مشکلات اقتصادی است که با آن درگیر هستیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، دکتر احمد پارنیان نماینده اساتید کمیته‌های علمی دانشجویی در مراسم تقدیر از برگزیدگان هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور که امروز در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، بیان داشت: از سال 75 که اولین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور برگزار شد، دانشجویان خوب و برتر کشور شناسایی و به راحتی به آن سوی آب‌ها جهت کسب دانش بیشتر رفتند.

وی افزود: انتظار ما از مسئولان امر این است که تسهیلات لازم و امکاناتی که در خور این نخبگان است را فراهم نموده و شرایط را برای بازگشت آن‌ها به کشور مهیا کنند.

وی با تاکید بر این‌که باید موقعیت و وضعیت رفاهی جوانان نخبه که برای حضور در دانشگاه‌ها تلاش فراوانی می‌کنند تسهیل و فراهم شود ادامه داد.

با فراهم نمودن بستر‌های لازم حتی می‌توانیم از خدمات علمی و آموزشی نخبگان مقیم خارج از کشور به صورت کوتاه مدت استفاده کنیم.

دکتر پارسیان همچنین با اشاره به این‌که المپیاد‌های علمی دانشجویی باید یک نهاد مستقل در سازمان سنجش داشته باشد، خاطرنشان کرد: المپیاد با تشکیل نهاد مستقل در سازمان سنجش به رسالت‌های خود عمق بیشتری می‌دهد و از نظر جنبه‌های علمی نیز قائل به شخص نخواهد بود.

به گفته‌ی وی انجمن‌های علمی مرتبط با رشته‌های 17 گانه با تشکیل نهاد مستقل می‌تونند بارز‌تر در مسائل علمی و طراحی سوالات المپیاد‌های علمی دانشجویی کشور نقش آفرین باشد.
انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، لازم ، رفاهی ، دانشجو ، نخبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار