آذربایجان شرقی/

ادعای مضر بودن تشعشع تلفن همراه جنبه روانی دارد

مشاور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور گفت: ادعای مضر بودن تشعشعات شبکه‌های تلفن‌های همراه بیشتر جنبه روانی داشته و فاقد پشتوانه علمی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، غلامرضا داداش زاده در همایش "ایمنی تشعشع در شبکه های تلفن همراه" در دانشگاه تبریز ، اظهار کرد: مدیریت بر تشعشع‌های تجهیزات تلفن همراه برای جلوگیری از تداخل امواج برعهده سازمان تنظیم مقررات ارتباطات است و با اعمال مقررات و قوانین از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: اختصاص جدول طیف فرکانسی به صورت عاقلانه و منطقی به سرویسهای ارائه دهنده فناوری از دیگر وظایف سازمان است.

وی با بیان اینکه هیچ خلا قانونی برای حفاظت از سلامت عمومی در مقابل تشعشع‌های تلفن های همراه وجود ندارد، اضافه کرد: در پروانه و مجوزهای قانونی به اپراتورها دغدغه حفاظت از سلامت مردم را لحاظ می کنیم.

وی اضافه کرد: سازمان اجاره نمی‌دهد تجهیزاتی وارد کشور شود که استانداردهای لازم را نداشته باشد و الزامات بهره برداری از فناوری تلفن همراه مشخص شده است.

داداش زاده خاطرنشان کرد: با نصب تجهیزات مناسب تشعشعات تلفن همراه را بررسی می کنیم و در صورت لزوم به اپراتورهای تذکر لازم را می دهیم.

وی بر ضرورت ایجاد تشکلهای مردم نهاد در زمینه جلوگیری از امواج رادیویی و ماکروویو تاکید کرد و ادامه داد: آموزش همگانی برای استفاده از وسایل ارتباطی لازم است.

همزمان با این همایش نمایشگاهی از اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اپراتورهای تلفن همراه برپا و کارگاه آموزشی سنجش میزان تشعشع در آنتن های BTS برگزار شد.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.