ارسال دعوت نامه براي طرف هاي شرکت کننده در کنفرانس ژنو2 توسط سازمان ملل/بان کی مون: حضور ایران در کنفرانس به تصمیم آمریکا و روسیه بستگی دارد

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که بان کی مون روز دوشنبه ارسال دعوت برای حضور در کنفرانس ژنو 2 در باره سوریه را آغاز کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی المیادین؛خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه گزارش کرد که "فرحان حق" دستیار سخنگوی دبیرکل گفته است که جان کری وزیر خارجه آمریکا ، و "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز 13 ماه جاری در باره حضور ایران دراین کنفرانس مذاکره خواهند داشت.

وزیرخارجه روسیه پیش از این پیش از این با بعید دانستن موفقیت کنفرانس ژنو 2 بدون مشارکت ایران خواهان برگزاری هرچه سریعتر آن شده و تاکید کرده بود که نمی توان مدت زمانی مشخصی برای کنفرانس سوریه مشخص کرد برخی از هم پیمانان ما معتقدند که چند روز یا چند هفته کافی است اما به نظر من این مدت نتیجه بخش نبوده و تعیین محدودیت زمانی نتایج منفی دارد.

"سرگئی لاوروف"، در مصاحبه با روزنامه روسسکایا ( Rossiiskaya) با اشاره به کنفرانس بین المللی ژنو 2 که وزرای خارجه مسکو و واشنگتن اخیرا در خصوص برگزاری آن توافق کردند، اعلام کرد که توافق در خصوص معیارهای کنفرانس ژنو دو در خصوص سوریه امری ضروری است.

"بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل چند روز قبل اعلام کرد که به محض مشخص شدن وضعیت امکان حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 ، دعوتنامه‌های کشورهایی که قرار است در این نشست شرکت کنند، فرستاده خواهد شد. دبیر کل سازمان ملل ابراز اطمینان کرده بود که دعوت از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو2 قطعا تاثیرات مثبتی بر نتیجه این مذاکرات خواهد داشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار